Nagy Csilla Erzsébet (2023) Rákosmente településmarketing stratégiájának bemutatása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Nagy Csilla Erzsébet_QMMQGV.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Nagy Csilla Erzsébet_külső konzulensi bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (565kB) |
|
PDF
SZD.Nagy.Csilla.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (524kB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt A szakdolgozatom Rákosmente helyi lakosainak identitás tudatos viselkedésre ható faktorjain keresztül, településmarketing stratégiájának témáját járja körül. A dolgozat fő célja, hogy a kötődés által előidézett érzelmi szálon, valamint a megkérdezettek elégedettségén keresztül választ kapjak arra, hogy melyek azok a tényezők, amelyek képesek befolyásolni a válaszadókat identitás tekintetében. Kutatásomhoz kvalitatív és kvantitatív módszert egyaránt alkalmaztam. A kutatásom célcsoportja a 18 év feletti Rákosmenti lakosok voltak, ennek megfelelően az online kérdőíves felmérést 18 év feletti Rákosmentén lakók körében végeztem, illetve a fókuszcsoportos interjút szintén 18 év feletti lakosokkal készítettem. A szakdolgozat kérdéseinek megválaszolására a szakirodalmi részt követően bemutatom Rákosmentét, a közvetlen helyzetelemzést követően a kommunikációs kompetencia során bemutatom az Önkormányzat jelképeit – a címert és a logót –, a hivatalos honlapot, valamint a Hírhozót, Rákosmente ingyenes lapját, illetve az eseménymarketing tevékenységet vizsgálom még. A kutatás során arra a következtetésre jutottam, hogy a kutatásomban résztvevők esetében erős kötődés mutatható ki a kerület iránt. Ez egyrészt köszönhető a kerület rendkívüli adottságainak és természeti kincseinek, másrészt az Önkormányzat fejlesztéseinek és sikeres kommunikációjának, amely olyan hangulatokat és érzéseket kelt a lakosokban, melynek hatására Rákosmentére az itt lakók nem csupán egy lakóhelyként, hanem otthonukként tekintenek. Abstract My thesis deals with the topic of the settlement marketing strategy of Rákosmente through the factors influencing the identity-conscious behaviour of the local inhabitants. The main purpose of this thesis is to find out through the emotional fibre of attachment and the respondents' satisfaction, which factors are able to influence the respondents' identity. I used both qualitative and quantitative methods for my research. The target group of my research was the residents of Rákosmente over 18 years old, accordingly, I conducted the online questionnaire survey among Rákosmente’s residents over 18 years old and the focus group interview with residents over 18 years old. In order to answer the questions of the thesis, I will introduce Rákosmente after the literature part, after the direct situation analysis I will introduce the symbols of the municipality—the coat of arms and the logo—the official website and the Hírhozó, the free newspaper of Rákosmente, and I will also examine the event marketing activities. The research has led me to the conclusion that the participants in my research show a strong attachment to the district. On the one hand, this is due to the district's extraordinary endowments and natural treasures, and on the other hand, to the enhancements and successful communication by the local government, which create a mood and feelings in the residents that make them see Rákosmente not only as a place to live but as their home.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elégedettségvizsgálat, helyi önkormányzat, identitás, Rákosmente, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:58 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |