Marketingkommunikációs eszközök és azok hatása a magyarországi streaming szolgáltatók esetében

Sebők Imre (2023) Marketingkommunikációs eszközök és azok hatása a magyarországi streaming szolgáltatók esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT - SEBŐK IMRE W2M076.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT - SEBŐK IMRE W2M076.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Sebok Imre final.pdf] PDF
Sebok Imre final.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (132kB)
[thumbnail of Belső bírálat - Sebők Imre.pdf] PDF
Belső bírálat - Sebők Imre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

2022-ben a film és sorozatnézés felkapott formája a streaming szolgáltatás. Magyarországon a streamelés az utóbbi néhány évben vált elterjedtté. A magyar filmezési szokások alakulását követően megjelentek a piacon a különböző streaming szolgáltató cégek, mint például a Netflix. Szakdolgozatomban három kiemelkedő szolgáltatót név szerint a leghíresebb Netflixet, az HBO Maxot és a legfiatalabb Disney Plus streaming szolgáltatókat vizsgálom. Kutatásom során marketing kommunikációs eszközöket fogok bemutatni. Példákkal igyekszem szemléltetni a szolgáltatók által használt marketing eszközöket. Bemutatom a nemzetközi szinten alkalmazott stratégiát és megvizsgálom, hogy Magyarországon is ugyan azt a kommunikációkat használják vagy esetleg eltérőt.             Témaválasztásom egyik legfőbb oka a streaming fejlődés iránti érdeklődés. Pár éve magam is aktív streaming előfizető vagyok egyszerre több szolgáltatónál. Negatív és pozitív tapasztalatom is van egyaránt ezektől a szolgáltatóktól. Digitális marketing specializáció választásakor pedig olyan elméleti alapokat szereztem, amely érdeklődést keltett bennem a szolgáltatók marketing célú kutatása iránt. A téma aktualitása abban nyilvánul meg, hogy a szolgáltatók már több éve a magyar piacon vannak azonban a piaci verseny csak mostanában érezhető.            A kutatásom célja, hogy elemezzem a magyar piacon alkalmazható marketingkommunikációs eszközöket a streaming szolgáltatók esetében kiemelten az online térben. Célom továbbá, hogy adatokat gyűjtsek a magyar fogyasztók véleményéről. Elemzésemhez a lehető legfrissebb 2022-es adatokkal dolgoztam. Szakdolgozatom során primer és szekunder kutatást is használtam. Szakirodalmi könyvekből elméleti alapokat tudtam bemutatni és ebből kiindulva kezdtem a cégek vizsgálatát. Tudományos folyóiratokból és internetes cikkekből pedig más cégek, személyek által kutatott anyagát használtam fel. Bár Magyarország esetét vizsgálom a dolgozatban mégis több külföldi forrást használtam fel mivel jelenleg még nem sok kutatás foglalkozott ezzel a témával. Hipotézisem az, hogy a nemzetközileg használt marketingkommunikációs eszközök a hazai piacon is remekül alkalmazhatóak a szolgáltatók közösségi oldalain, weboldalon és még sok másik csatornákon keresztül.            A szakdolgozatot azzal kezdem, hogy egy elméleti áttekintést nyújtok a marketing kommunikáció alapfogalmáról és a használt eszközök definíciójáról. A marketing elméletet mára több ezer oldalban összetudjuk foglalni ezért én elsődlegesen azokat az eszközöket és megoldásokat sorolom fel és mutatom be, amiket a streaming szolgáltatók eszköztárában is megtalálhattunk esetleg fogunk vele találkozni a jövőben. Szakdolgozatom során alapul fogom venni magát a Netflixet, hiszen ez a szolgáltató lett Magyarországon elsőként sikeres. A streaming szolgáltatók megjelenéséről szintén írok és azok fogadtatásáról a hazai piacon. Külön fejezetben szeretném bemutatni a Covid 19 világjárvány alatt meghatározó intézkedéseit a streaming cégeknek. Ebben a részben a cégek nemzetközi változásait fogom megemlíteni, hiszen az lett hatással a magyar piacon alkalmazott stratégiára is. A szolgáltatók bemutatását egy összehasonlító fejezet követi, amelyben a weboldal és termék lesz megemlítve. Bemutatásra kerül, hogy milyen közösségi médiákon vannak jelen Magyarországon a ezek a cégek és milyen marketing kommunikációs eszközöket alkalmaznak.Szakdolgozatom utolsó fejezetében pedig a jövőben előreláthatólag alkalmazott marketing tevékenységeket kutatom és ismertetem. Dolgozatom egy kérdőívvel is támogatom, amit követően szakdolgozatom összefoglalása következik, amiben 2-3 oldalas értékeléssel zárom a témát. Igyekszem értékelni a kitűzött cél eredményességét és a problémás részeket pedig ismertetem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Berta Péter
Külső
tudományos főmunkatárs; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Furcsa Laura
Belső
Adj.dr-i fok; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Disney+, HBO Max, marketingkommunikáció, netflix, Streaming szolgáltatók
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:58
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet