Sebők Imre (2023) Marketingkommunikációs eszközök és azok hatása a magyarországi streaming szolgáltatók esetében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT - SEBŐK IMRE W2M076.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Sebok Imre final.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (132kB) |
|
PDF
Belső bírálat - Sebők Imre.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
2022-ben a film és sorozatnézés felkapott formája a streaming szolgáltatás. Magyarországon a streamelés az utóbbi néhány évben vált elterjedtté. A magyar filmezési szokások alakulását követően megjelentek a piacon a különböző streaming szolgáltató cégek, mint például a Netflix. Szakdolgozatomban három kiemelkedő szolgáltatót név szerint a leghíresebb Netflixet, az HBO Maxot és a legfiatalabb Disney Plus streaming szolgáltatókat vizsgálom. Kutatásom során marketing kommunikációs eszközöket fogok bemutatni. Példákkal igyekszem szemléltetni a szolgáltatók által használt marketing eszközöket. Bemutatom a nemzetközi szinten alkalmazott stratégiát és megvizsgálom, hogy Magyarországon is ugyan azt a kommunikációkat használják vagy esetleg eltérőt. Témaválasztásom egyik legfőbb oka a streaming fejlődés iránti érdeklődés. Pár éve magam is aktív streaming előfizető vagyok egyszerre több szolgáltatónál. Negatív és pozitív tapasztalatom is van egyaránt ezektől a szolgáltatóktól. Digitális marketing specializáció választásakor pedig olyan elméleti alapokat szereztem, amely érdeklődést keltett bennem a szolgáltatók marketing célú kutatása iránt. A téma aktualitása abban nyilvánul meg, hogy a szolgáltatók már több éve a magyar piacon vannak azonban a piaci verseny csak mostanában érezhető. A kutatásom célja, hogy elemezzem a magyar piacon alkalmazható marketingkommunikációs eszközöket a streaming szolgáltatók esetében kiemelten az online térben. Célom továbbá, hogy adatokat gyűjtsek a magyar fogyasztók véleményéről. Elemzésemhez a lehető legfrissebb 2022-es adatokkal dolgoztam. Szakdolgozatom során primer és szekunder kutatást is használtam. Szakirodalmi könyvekből elméleti alapokat tudtam bemutatni és ebből kiindulva kezdtem a cégek vizsgálatát. Tudományos folyóiratokból és internetes cikkekből pedig más cégek, személyek által kutatott anyagát használtam fel. Bár Magyarország esetét vizsgálom a dolgozatban mégis több külföldi forrást használtam fel mivel jelenleg még nem sok kutatás foglalkozott ezzel a témával. Hipotézisem az, hogy a nemzetközileg használt marketingkommunikációs eszközök a hazai piacon is remekül alkalmazhatóak a szolgáltatók közösségi oldalain, weboldalon és még sok másik csatornákon keresztül. A szakdolgozatot azzal kezdem, hogy egy elméleti áttekintést nyújtok a marketing kommunikáció alapfogalmáról és a használt eszközök definíciójáról. A marketing elméletet mára több ezer oldalban összetudjuk foglalni ezért én elsődlegesen azokat az eszközöket és megoldásokat sorolom fel és mutatom be, amiket a streaming szolgáltatók eszköztárában is megtalálhattunk esetleg fogunk vele találkozni a jövőben. Szakdolgozatom során alapul fogom venni magát a Netflixet, hiszen ez a szolgáltató lett Magyarországon elsőként sikeres. A streaming szolgáltatók megjelenéséről szintén írok és azok fogadtatásáról a hazai piacon. Külön fejezetben szeretném bemutatni a Covid 19 világjárvány alatt meghatározó intézkedéseit a streaming cégeknek. Ebben a részben a cégek nemzetközi változásait fogom megemlíteni, hiszen az lett hatással a magyar piacon alkalmazott stratégiára is. A szolgáltatók bemutatását egy összehasonlító fejezet követi, amelyben a weboldal és termék lesz megemlítve. Bemutatásra kerül, hogy milyen közösségi médiákon vannak jelen Magyarországon a ezek a cégek és milyen marketing kommunikációs eszközöket alkalmaznak.Szakdolgozatom utolsó fejezetében pedig a jövőben előreláthatólag alkalmazott marketing tevékenységeket kutatom és ismertetem. Dolgozatom egy kérdőívvel is támogatom, amit követően szakdolgozatom összefoglalása következik, amiben 2-3 oldalas értékeléssel zárom a témát. Igyekszem értékelni a kitűzött cél eredményességét és a problémás részeket pedig ismertetem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Disney+, HBO Max, marketingkommunikáció, netflix, Streaming szolgáltatók |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:58 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |