A generációk munkaerő piaci elvárásai és munkáltatói feldatok, kihívások a multinacionális vállalatoknál

Szmolek-Kiss Anita (2023) A generációk munkaerő piaci elvárásai és munkáltatói feldatok, kihívások a multinacionális vállalatoknál. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szmolek-Kiss Anita_G2288A.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szmolek-Kiss Anita_G2288A.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Melléklet_Szmolek-Kiss Anita_G2288A.pdf] PDF
Melléklet_Szmolek-Kiss Anita_G2288A.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (904kB)
[thumbnail of Szmolek-Kiss Anita G2288A.pdf] PDF
Szmolek-Kiss Anita G2288A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)
[thumbnail of Szakdolgozati bírálat_Somogyi Krisztián.pdf] PDF
Szakdolgozati bírálat_Somogyi Krisztián.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a generációs különbségeket vizsgáltam azoknál a munkavállalóknál, akik valamilyen multinacionális vállalatnál dolgoznak Magyarországon. Részletesebben kitértem a generációs sajátosságára, valamint motivációikra. Ezáltal pedig a másik oldalt, azaz a munkáltatói kihívásokat is megvizsgáltam. Munkáltatói kihívásnak azonban nem csak a különbségekből adódó konfliktusok számítanak, hanem maga a fluktuáció, employer branding és kiégés. Kutatásaim során így kitértem ezekre a problémákra is és külön-külön generációnként is mélyebbre ástam magam a témákban. Az említett kutatásaim pedig a következők voltak. Szekunder kutatás, majd a primer kutatáson belül mélyinterjú munkavállalókkal és munkáltatókkal, majd kérdőíves megkérdezés. A szakdolgozatom elején meghatároztam különböző hipotéziseket is, melyek a kiértékelés során kiderültek, hogy mennyire valósultak meg. Végül pedig a kutatás során szerzett ismeretek alapján javaslattételeket fogalmaztam meg, melyek véleményem szerint jelentősen javítana a jelenlegi helyzeten.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: employer branding, fluktuáció, generáció, kiégés, motiváció, multinacionális vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:58
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet