Online marketing hatása az X generáció fogyasztói magatartására

Guj Gréta (2023) Online marketing hatása az X generáció fogyasztói magatartására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat jó.pdf] PDF
Szakdolgozat jó.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Guj_Greta.pdf] PDF
Biralat_Guj_Greta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of Szakdolgozati bírálat_Guj Gréta.pdf] PDF
Szakdolgozati bírálat_Guj Gréta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (97kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság mindenki számára természetes és alapelvárás, hogy rendelkezzen internet hozzáféréssel. Sokan interneten végzik a munkájukat, interneten tanulnak, játszanak, híreket olvasnak, és még számos lehetőséget rejt a világháló. A fiatal korosztály már ebben nő fel, az Alfa generáció bizony már jobban kezeli az internet adta lehetőségeket, és a számítástechnikai eszközöket, mint a szüleik. Nekik ez már születésüktől fogva az életük elengedhetetlen része, így számukra már az internet hiánya lenne a különös.  Azonban érdemes lehet megvizsgálnunk, hogy az a korosztály, aki nem ebben a digitális világban nőtt fel, hogy is áll hozzá ehhez az új irányhoz. Rájuk hogyan hatnak az online hirdetések? Elgondolkodtató lehet, hogy elérhetőek lehetnek online hirdetésekkel, akár kizárólag online hirdetésekkel, vagy szükségük van az offline megjelenő reklámokra is, esetleg csak offline lehet őket elérni, mert nem hisznek az internet nyújtotta előnyökben? Az X generáció egy igen változatos generáció, ráadásul gazdasági szempontból meglehetősen nagy befolyással bírnak, ezért nem elhanyagolható ez a réteg. Fontos megértenünk szokásaikat, jellemzőiket, fogyasztói magatartásukat. Az X generációt kevésbé célozzák a hirdetésekkel, annak ellenére, hogy ők a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező célcsoport napjainkban, ezért a generációban már kialakult egy bizonyos ellenérzés a vállalkozásokkal szemben. Ebből kifolyólag, már mindenképp egy hatalmas plusz, ha egy márka ezt felismeri, és kommunikál feléjük. A kutatásaim eredményei, arra engednek következtetni, hogy megéri megismerni ezt a célcsoportot, mert hatalmas lehetőségek rejlenek bennük. Az online reklámok hatással vannak rájuk, sőt előbb észreveszik azt és mélyebb benyomást is tesznek, mint az offline társaik. Azonban nem tudják elengedni teljes egészében a múltbéli szokásaikat, emiatt szükséges offline módon is ráerősíteni a kommunikációra. Ha a kettő csatorna ötvözésével kommunikál egy márka az X generáció felé, jó eséllyel sikerül eljussanak hozzájuk. Ha a kommunikáció tartalma is megfelelő akkor pedig kétség sem férhet hozzá, hogy el fogják érni a célcsoportot, az pedig a bizalmába fogja fogadni őket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, internet, online marketing, Social Média, X generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:57
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet