Influenszerek hatása a vásárlói döntéshozatalban

Császi Anna (2023) Influenszerek hatása a vásárlói döntéshozatalban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Influenszerek hatása a vásárlói döntéshozatalban.pdf] PDF
Influenszerek hatása a vásárlói döntéshozatalban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Császi Anna bírálat 2023 január.pdf] PDF
Császi Anna bírálat 2023 január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)
[thumbnail of Császi Anna_bírálat.pdf] PDF
Császi Anna_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (171kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedben a technológia gyors fejlődésének köszönhetően, egy teljesen új online világ megnyílásának lehetünk szemtanúi, és egyben részvevői is. A gyors fejlődésnek köszönhetően a márkák számára pedig létrejött egy teljesen új lehetőség a fogyasztóik elérésének eszközeként. A közösségi oldalak lehetővé teszik a márkák számára, hogy fogyasztóikat könnyebben elérjék és hatékonyabban kommunikáljanak velük, emellett a közösségi média felhasználóknak lehetőségük van online megosztani tartalmakat, illetve kapcsolatba is léphetnek más felhasználókkal, követhetik őket és üzeneteket is küldhetnek nekik, ennek köszönhetően pedig ők is aktív résztvevői lettek a marketingkampányoknak. A user generated content, vagyis a felhasználó által létrehozott tartalom, és a brand generated content, a márka által létrehozott tartalom megjelenésének köszönhetően pedig lehetőség nyílt a közös tartalom gyártásra a márka és a felhasználók között, így a közösségi oldalak egyre népszerűbbé válásával a marketingesek számára is új lehetőségek nyíltak meg. A cél, hogy online is elérjék fogyasztóikat, illetve új leendő vásárlóikat, márkahűséget alakítsanak ki, mindezek mellett pedig egy közösséget alkossanak, aminek az alapja a közös érdeklődés a márka iránt. Mivel maguknak a fogyasztóknak is lehetőségük van tartalmat megosztani az adott márkáról, hozzászólást írni, amivel a lehetséges vásárlókat is befolyásolni tudják, illetve további felhasználókat is elérhetnek, így egyre több márka számára válik világossá, hogy egyre nagyobb szerepe van az online jelenlétnek. Mára már szinte minden márka rendelkezik közösségi oldalakkal, legyen szó divatról, szépségápolásról, sportról vagy akár luxuscikkekről. A közösségi oldalakon jelenlévő influenszereknek pedig nagy szerepük van egy-egy marketingkampány lebonyolítása során, hiszen a megfelelően kiválasztott influenszerrel befolyásolhatják a felhasználókat. Ám a megfelelő influenszer kiválasztása nem egyszerű feladat, hiszen számos tényezőt figyelembe kell venni. Nem elég csupán a követő számok alapján választani, érdemes megvizsgálni a kommenteket, mely betekintést adhat számunkra, hogy hogyan is vélekednek a felhasználók az adott influenszerről, illetve az elérések száma sem elhanyagolható, mivel hiába rendelkezik egy influenszer több százezer követővel, ha a követőik közül csak pár ezren aktívak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Papp-Zea Márk
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hastag, influenszer, influenszer marketing, közösségi média, marketing, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:57
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet