Etnikai brandépítés az FC DAC 1904 labdarúgó egyesületnél

Hadacs Máté (2023) Etnikai brandépítés az FC DAC 1904 labdarúgó egyesületnél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hadacs_Máté_szakdolgozat.pdf] PDF
Hadacs_Máté_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (482kB)
[thumbnail of Hadacs Máté - szakdolgozat bírálat - külső bírálat.pdf] PDF
Hadacs Máté - szakdolgozat bírálat - külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (97kB)
[thumbnail of Hadacs Máté belső bírálat.pdf] PDF
Hadacs Máté belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (226kB)
[thumbnail of Kérdések Hadacs Máté szakdolgozati védéséhez.pdf] PDF
Kérdések Hadacs Máté szakdolgozati védéséhez.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (53kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom fő témája az FC DAC 1904 futball klubon belüli kommunikáció és etnikai brandépítés. Felvázolásra kerül az etnonacionalista reneszánsz, illetve a sport és etnicitás kérdése. Bemutatom a baszkok és a szlovákiai magyarok kommunikációs és arculatépítős lehetőségeit, ill. összehasonlítom őket. Kitérek a kommunikációs eszközök hasznosságára és hatékonyságára, részletes leírást adok az FC DAC kommunikációs eszközeiről, szociális hálózatairól. Fő kutatási célom az volt, hogy miként vált kommunikáció által etnikai brandé egy kisvárosi kisebbségi klub a csallóközi Dunaszerdahelyen. A releváns kutatási végcél, hogy megállapítást nyerjek, hogy a sikerhez és a brand alakulásához a menedzsment tudatos kommunikációja vezetett-e. A célom éléréséhez lehetőségem nyílt egy szakmai tájékozódó interjú elkészítésére a klub külső kapcsolatokért felelős menedzserével és sajtófőnökével. Ezen felül mélyinterjút készítettem a klub digital marketing és brand menedzserével. Emelett a szakmai gyakorlatomat is az egyesületnél töltöttem, amely álltal rengeteg primer információhoz jutottam. A téma elengedhetetlenül fontos és érdekes, ugyanis nem mindennapi, hogy egy szlovákiai magyar kisvárosnak ennyire identitásképző ereje van. Kutatási kérdésemre sikerült választ kapnom, kiderült, hogy az építkezés teljesen tudatos volt. Bár ez koránt sem ilyen egyszerű, azonban a látottak és a hallottak alapján biztos vagyok benne, ebben pedig az interjúalanyaim is megerősítettek. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy tudatos volt, de sok mindent az élet hozott magával.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: baszk, brand, etnika, FC DAC 1904, PR, Social media, sportkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:57
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet