Az autóipar jövője és kapcsolata az Európai Unió fenntarthatóság politikájával és a környezetvédelemmel

Apródi Patrik (2023) Az autóipar jövője és kapcsolata az Európai Unió fenntarthatóság politikájával és a környezetvédelemmel. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Apródi-Patrik-szakdolgozat.pdf] PDF
Apródi-Patrik-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat_Apródi_Patrik_szakdolgozat_Nagy_Gábor_2022.pdf] PDF
Bírálat_Apródi_Patrik_szakdolgozat_Nagy_Gábor_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)
[thumbnail of 1.2-Apródi Patrik-Marosán-2022.pdf] PDF
1.2-Apródi Patrik-Marosán-2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom központi témájaként dolgoztam fel, hogy az Európai Unió hogyan is viszonyul a járművek károsanyag kibocsátáshoz, valamint, hogy a kivetett EU-s környezetvédelmi szankciók milyen hatással vannak a járműiparra. Összegezve elmondható, hogy az alacsony kibocsátású járművek elterjedése elengedhetetlen részét képezi, a karbonszegény, körforgásos gazdaság kialakulásához az Unióban. Úgy gondoltam, hogy releváns lenne, ha megvizsgálnám, hogy a 2020-as pandémia és az azt követő gazdasági leállás, milyen hatással volt a környezetre. Ez az esemény remekül megmutatta, hogy mi is történik a városokban lévő légszennyezéssel, ha leáll a városi közlekedés és részlegesen megszűnik a lokális kibocsátása a járműveknek. Állításaimat ábrákkal és adatokkal támasztottam alá a 2019-es szinthez képest. Megállapítható, hogy átlagosan 40-50%-kal is csökkent a nagyvárosok üvegházhatású gázkibocsátása, valamint hasonló mértékben csökkent a nitrogén-dioxid koncentráció, amelyért a belsőégésű járművek károsanyag kibocsátása a felelős. Összehasonlítottam egymással egy Volkswagen modell dízel és elektromos változatát és megvizsgáltam a hatékonyságukat, a környezeti hatásukat és teljes életciklusuk során való környezetszennyezésüket. Az itt kapott eredményeket összegezve arra a megállapításra jutottam, hogy a jelenlegi formájában az elektromos autóknak az életciklusa során való környezetszennyezése nagyobb, mint a hagyományos autóké, beleértve az akkumulátor gyártását és újrahasznosítását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Nagy Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Marosán Bence Péter
Belső
főiskolai docens; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóértékesítés, autóipar, autókereskedelem, elektromos autóipar, fenntarthatóság, környezetvédelem, magyar autópiac
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:57
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet