Egy retró brand újraélesztése a 21. században

Varga Krisztián (2023) Egy retró brand újraélesztése a 21. században. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Varga_Krisztián_BK3JNM_Szakdolgozat_2022.pdf]
Előnézet
PDF
Varga_Krisztián_BK3JNM_Szakdolgozat_2022.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Státusz.pdf] PDF
Státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (356kB)
[thumbnail of Eredetiség.pdf]
Előnézet
PDF
Eredetiség.pdf

Download (230kB) | Előnézet
[thumbnail of Varga Krisztián oklevél.pdf]
Előnézet
PDF
Varga Krisztián oklevél.pdf

Download (129kB) | Előnézet
[thumbnail of Varga_Krisztián_TDK_1st.pdf]
Előnézet
PDF
Varga_Krisztián_TDK_1st.pdf

Download (345kB) | Előnézet
[thumbnail of Varga Krisztián BK3JNM.pdf] PDF
Varga Krisztián BK3JNM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of Bírálat_Varga_Krisztián.pdf] PDF
Bírálat_Varga_Krisztián.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (110kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy retró brand újraélesztése a 21. században  Az alábbiakban szeretném ismertetni a szakdolgozatom tartalmát, melyben megfogalmaztam a vizsgált témakört, az elért eredményeket és ezen eredmények kutatási folyamatait és típusait. A dolgozatban a legfőbb irány, amely magában foglalja a vizsgált kérdést és a követendő célt, hogy van-e a Márka üdítőitalnak létjogosultsága az üdítőitalok piacán, továbbá, hogy a Márka, mint egy retró brand hogyan lenne képes elérnie az egykori vezető szerepét újra a piacon. A kutatandó témát több forrás elemzésével vizsgáltam meg. Az első kutatási típus a szekunder kutatási mód, amelyben valamennyi információt gyűjtöttem különböző irodalmak alapján. Sok esetben a piac és hozzá kapcsolódó kérdéseket vizsgáltam, például a cég ismertetőit, a nemzetközi piacok és hazai piacok mozgását, a fogyasztók magatartását szintén mind nemzetközi és hazai viszonylatban, valamint az egészségtudatosság fogalmát és egészségtudatos fogyasztókat. A nemzetközi viszonylat kérdésénél fontos megemlíteni, hogy a Márka, mint üdítőital gyártó nem jelenik meg nemzetközileg hiszen egy belföldön árusító cégről beszélünk, viszont a nemzetközi piacvezető cégek nagy befolyással vannak a brand piaci helyzetére nézve. Ezek után a trendek alakulásával foglalkoztam a piacon, mint például, miért van nagy jelentősége manapság a mentes, azaz a cukor és kalóriamentes termékeknek és mik ezeknek a szerepük a társadalomban. Trendi még az egészségtudatosság és fenntarthatóság ezt mind az egyén és mind a vállalat szempontjából is megvizsgáltam. A primer kutatás két típusból tevődik össze. A kvalitatív kutatásból, amit mélyinterjúkkal készítettem. A kutatás során, hogy a vizsgált kérdésre elengedő mélységű válaszokat kapjak, különböző fogyasztókat, vállalatvezetőket, alkalmazottakat kérdeztem meg a témával kapcsolatban. Ennek módszer használatával a téma mélységét lehet növelni és egyéb fogyasztói igényekre is szert lehet tenni. Az interjúkból és szekunder információkból levont konzekvenciák alapján készítettem el a kvantitatív kutatásom kérdőívét, amelyet a Google kérdőív készítő programjával állítottam össze és osztottam meg, hogy nagyobb tömeg elérésével mélyebben tudjam érinteni a vizsgált kérdést. A kutatás, így valid és jól mérhető, illetve szegmensekre bontható. A kutatás végezetéül értékeltem az eredményeket és összegzem az elért teljesítményt. Az összegzésben minden munkám eredményeit és az oda elvezető folyamatokat is ismertettem, valamint megosztottam a saját véleményemet és észrevételeimet a témával kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, fogyasztói magatartás, marketing, márkaépítés, termékfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:56
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:56
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43969

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet