Virók Erna Sára (2023) A pszichológia jelentősége a márkaépítésben, a CUPRA példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Virók Erna Sára 2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Biralat_Virok_Erna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (216kB) |
|
PDF
Virok_Erna_Sára_szakdolgozat2022_kulsokonzulens_biralat_somogyvarypeter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (202kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy milyen pszichológiai vonatkozásokat lehet hasznosítani márkaépítéskor, illetve, hogy a CUPRA, mint újonnan berobbanó, fiatal márka milyen pszichológiai elemeket használ annak érdekében, hogy megismertesse, növelje, valamint a későbbiekben pedig fenntartsa a fogyasztók érdeklődését a termékeik iránt. Kutatásomban továbbá azt vizsgálom, hogy mennyire befolyásolják a koronavírus óta, az autóipart érintő problémák a fogyasztók autóvásárlását, mekkora hatással van ez egy új/fiatal márka építésében, elindításában. Marketingkommunikáció szakirányú hallgatóként, egyre jobban elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy miként lehet hatni a fogyasztókra a legkreatívabb módon, olyan pszichológiai módszereket használva, amelyek által feltűnés nélkül el lehet érni, hogy úgy érezzék, az adott termékre van szükségük. Akár egy illat, egy szín, vagy csak egy bizonyos szó elég legyen ahhoz, hogy egy pozitív érzést keltsen bennük, amely elülteti a fejükben a gondolatot, hogy fontos számukra. Tanulmányaimból adódóan, olyan munkahelyet kerestem, ahol nagyobb belátást szerezhetek marketing folyamatokba, sokat tanulhatok, fejlődhetek ezen a téren. 2022. év áprilisában kezdtem el dolgozni a Porsche Hungaria Kft-nél, azon belül pedig a SEAT|CUPRA márkaigazgatóságánál, marketing gyakornokként. Nagyon érdekesnek találtam mindkét márkát, de leginkább a CUPRA fogott meg, hiszen egy hazánkba újonnan berobbanó márkáról van szó, amely rengeteg marketinges feladatot igényel. Az autóipart érintő problémák, mint az alapanyaghiány, logisztikai gondok, globális chiphiány, illetve a háború okozta gazdasági behatások jelenleg is nehezítik a termelést. Az ennek következtében létrejövő jelentős áremelkedés sem könnyíti az autóipar jövőjét. Úgy gondolom, hogy ilyen nehéz időszakban elengedhetetlen egy jó marketingkampány, hiszen ez az, ami segít kapcsolatot teremteni a jelenlegi ügyfelekkel, illetve új érdeklődőket vonzani. Ebben az iparágban, ahol az egyik legnagyobb a verseny, egy szilárd autóipari marketingstratégia sokat tud segíteni abban, hogy jobb módon lehessen kapcsolatot teremteni a potenciális ügyfélkörrel, megmutatni, hogy miben különbözik az adott márka a legnépszerűbb versenytársaktól. Akiknek a legnehezebb dolguk volt ebben az időszakban, azok az újonnan érkező márkák. A megszokottnál is nagyobb odafigyelést igényelt a márkaépítés, hiszen nem csak fenntartani kellett a fogyasztók érdeklődését, hanem megszerezni azt, közismertté tenni a márkát, mindezt egy olyan szituációban, ahol az emberek a létszükségleteiket próbálták ellátni, nem pedig akkora kiadáson gondolkoztak, mint egy új gépkocsi megvásárlása. A CUPRA nagy feladatot vett a nyakába, hiszen abban az időszakban vált különálló márkává, amikor az autóipart egyre több probléma kezdte sújtani, ezáltal a márka dolgozóinak is nagy feladattal kellett, illetve kell szembenéznie.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés, pszichológia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:56 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |