Employer branding a Z generáció vonatkozásában

Sümegi Bálint László (2023) Employer branding a Z generáció vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SümegiBálintLászlószakdolgozat2022.pdf] PDF
SümegiBálintLászlószakdolgozat2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Sumegi.Balint_belso.biralat_ML.pdf] PDF
Sumegi.Balint_belso.biralat_ML.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelés - Tréki-Tóth Emese.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelés - Tréki-Tóth Emese.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)

Absztrakt (kivonat)

Az employer branding-nek (munkáltatói márka) kiemelkedő szerepe van mai modern világban, és ennek a kulcsszerepnek csak növekedik a fontossága. Egész nyugat Európa, illetve az Egyesült Államok is hatalmas munkaerőhiányban szenved. A magyar vállalkozások 81 százaléka nem talál megfelelő dolgozót, miközben egyre több diplomás is hiányzik a munkaerőpiacról. Ennek főként demográfiai okai vannak. Sokkal kevesebb gyerek születik, mint az elmúlt évtizedekben, és ez a tendencia nem látszik megváltozni. Jelenleg nagyjából 90 ezer gyermek születik évente Magyarországon, ugyanez a szám az ’50-es években 220-230 ezer volt. Egy vállalkozás sikerének a fő alapja a jó munkaerő, ezért, ha sikeres akar lenni, akkor pénzt, időt és energiát kell fordítania a munkáltatói márkázás építésére és fejlesztésére. A munkáltatói márka építése egy hosszadalmas és kitartó munkát igénylő folyamat, mely sajnos nagyon könnyen tud sérülni, hiszen egy felgyorsult világban élünk, ahol a társadalom többsége online kommunikál, így az információ hipergyorsan terjed. A szakdolgozatom elkészítése során elméleti síkon 2 témát elemeztem. Először a különböző generációk jellemzőit, kiemelt figyelemmel a Z generációt, amelynek én is tagja vagyok. Majd pedig következett, dolgozat fő témája az, employer branding, amelyhez számtalan kiváló forrást volt lehetőségem felhasználni. Már most is, de a jövőben majd még több Z generációs személy fog a munkaerőpiacra lépni, amihez nélkülözhetetlen, hogy a cégek az ismeretében legyenek az ő tulajdonságaiknak. Mára így is hatalmas a munkaerőhiány, ez a jövőben pedig nem igazán fog megváltozni, ezért a cégeknek versengeniük kell a jó munkaerőrért. Mind a bevonzás, mind pedig a megtartás tekintetében. A generációk elemzését követően a szakirodalmi forrásokat igyekeztem érthetően bemutatni, különböző szemszögekből. Ehhez többféle magyar és külföldi szakember munkáját és kutatását használtam fel. Az employer branding után a munkavállalói elkötelezettségről és a munkavállalói életútról (érintkezési pontok) számoltam be. Az elméleti rész bemutatását követően pedig a kutatásaimról számolok be. Ehhez kettő primer kutatást készítettem. Először egy gyakorlati példán keresztül igyekszem szemléltetni az employer branding (munkáltatói márka) működését, annak érdekében, hogy bemutassam ezen folyamoknak a valóságban történő megvalósítását. A gyakorlati példát egy olasz gyorséttermi vállalkozás HR munkatársával készült mélyinterjú után állítottam fel. Ezt követően pedig a kvantitatív kutatásomat fogom bemutatni, melynek a Z generáció tagjai voltak a kizárólagos megkérdezettjei. A kutatások részletes bemutatását követően pedig konklúziót vonok le, és összegzem a hallottakat, azután pedig a javaslataimat mutatom be. A primer kutatás résztvevői kizárólag a Z generáció tagjai voltak. A kérdőív, amit 124 személy töltött ki, egy Google kérdőív volt. Azért erre esett a választásom, mert nagyon egyszerűen lehet a segítségével kvantitatív kutatásokat elvégezni. A kérdőívemet barátok, ismerősök, szaktársak között és különböző egyetemi csoportokban terjesztettem. A kérdőív 2022.11.07-2022.11.20 között volt elérhető.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mucha László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Tréki-Tóth Emese
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, emberi erőforrás menedzsment, generációváltás, márka, márkaépítés, munkaerőpiac, munkáltatói márkaépítés, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:56
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet