Váradi Tímea (2023) A COVID-19 hatása a kiskereskedelemre és a vásárlói szokásokra a járvány különböző szakaszaiban egy hipermarketlánc példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Váradi_Tímea_FAS4J7_Végleges_szakdolgozat_-1.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 03.. Download (2MB) |
|
PDF
nyilatkozat-szakdolgozat-statuszarol.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (553kB) |
|
PDF
VáradiTímea.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (419kB) |
|
PDF
Bírálat - Váradi Tímea.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (552kB) |
Absztrakt (kivonat)
A COVID-19 hatása a kiskereskedelemre és a vásárlói szokásokra a járvány különböző szakaszaiban egy hipermarketlánc példáján keresztül című dolgozat célja, hogy ismertesse milyen hatással volt a koronavírus járvány a kiskereskedelemre globális és hazai szinten, valamint hogyan befolyásolta a vásárlási szokásokat ebben az időszakban. A járvány hatásainak igazolását az Auchan Magyarország Kft. belső felhasználású statisztikai- és számadatainak elemzésére alapozom. A dolgozat három nagy fejezetre oszlik. Elsőként bemutatásra kerül az Auchan, mint vállalat. Megismerhetjük egy-egy áruház felépítését, a cég piaci részesedését és főbb célkitűzéseit. A második fejezetben a kiskereskedelem kerül bemutatásra, majd a járvány globális és hazai hatásai kerülnek előtérbe. Globális szinten fontos megemlíteni az egyes országok ideiglenes bezárkózását, a kereslet-kínálat átalakulását, pánikfelvásárlásokat, illetve a járvány egyes kiskereskedelmi szektoroknak okozott nehézségeit. Magyarországra vonatkozólag kronológiai sorrendben megismerhetjük a kormány által bevezetett korlátozó intézkedéseket és azt, hogy ezek hogyan, valamint milyen mértékben befolyásolták a kiskereskedelmi szektort, milyen kihívásokat tartogattak és egyes üzletek hogyan tudtak alkalmazkodni. Ezek után a különböző gazdasági hatások Auchanon belüli vizsgálata következik. A dolgozat részletezi az egyes vállalati intézkedéseket, vállalati életet, forgalmi terveket, járvány okozta nehézségeket és megoldási módokat, valamint betekintést biztosít az áruházi szektorokat érintő pozitívumokba és negatívumokba a 2020-as és 2021-es évre vonatkozólag. A harmadik fejezet a vásárlók viselkedését, vásárlási szokásokat és a vásárlói elégedettséget vizsgálja, mind általánosságba, mind az Auchanban. Felhívja a figyelmet az online vásárlások térnyerésére, kezdeti fogyasztási cikk felhalmozásra és a vásárlók tudatosabb vásárlására. Bemutatásra kerülnek azok a termékek és termékkategóriák, melyeket a legtöbben kerestek a pandémia alatt. Szóba kerül az egyes szektorok vásárlói érintettsége, az Auchanban tapasztalt átlagkosár és egy főre jutó termékszám, valamint különböző e-kereskedelmi adatok. Végül a vásárlói elégedettség és az NPS módszer ismertetése következik, valamint a dolgozat végén említésre kerül néhány vásárlói vélemény is a járvány időszakkal kapcsolatban az Auchanban vásárlók részéről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Auchan, kiskereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), pandémia, vásárlás, vásárlói szokások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:55 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |