B2B kommunikációs stratégia a szervezeti sokszínűség tükrében, elemzése és összefüggései a társadalmi felelősségvállalás kommunikációjával

Uhrin Dávid (2023) B2B kommunikációs stratégia a szervezeti sokszínűség tükrében, elemzése és összefüggései a társadalmi felelősségvállalás kommunikációjával. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Uhrin_Dávid_KKK_KM.pdf] PDF
Uhrin_Dávid_KKK_KM.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (814kB)
[thumbnail of Belső konzulensi bírálat Uhrin Dávid.pdf] PDF
Belső konzulensi bírálat Uhrin Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (420kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelése Uhrin Dávid.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelése Uhrin Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (172kB)

Abstract

A dolgozat változatos szervezeti működési struktúrák mentén hivatott összehasonlítani a hagyományos vállalatközi kommunikáció és vállalati társadalmi felelősségvállalás gyakorlatait. Alapvető célja a vizsgált módszerek között felmerülő hasonlóságok és különbségek feltárása, illetve összehasonlítása a két említett téma kapcsán. Kutatásom alapjául egy szervezeti tevékenységi (gazdasági, védelmi, önszerveződő, közszolgáltató) és egy szervezeti finanszírozási modell (állami és magán) alkotta egyesített mátrix szolgál. A téma alapos ismeretéhez kiindulásképp különböző szervezeti kommunikációs irányelveket és a szervezetközi kommunikáció alapjait tanulmányozom. Ezt követően vizsgálom többek között a B2B és B2C összehasonlítását, a legjellemzőbb online és offline eszközöket, és a pandémia hatásait a vállalatközi kapcsolatokra. A következő vizsgált téma, a vállalati társadalmi felelősségvállalás, azaz a CSR. A felelősségvállalást számos értelmezésén és típusán túl kritikáját figyelembe véve vizsgálom, mindezekre alapozva nem csak, mint szervezeti trendet, hanem mint esetleges marketing eszközt, kommunikációs tárgyat, valamint célkitűzést és szervezeti kultúrát alapozó szándékot. A dolgozatban hidat képez a hagyományos B2C értelmezésben megalkotott fogyasztói életív-marketing a szervezeti elemzés alapja és a B2B olvasata között. Ezek tekintetében a kutatás kiemelt kérdésfeltevései a következők: Gyakorol-e hatást egy szervezet értékrendjére, felelősségvállalására és kommunikációs attitűdjére, hogy milyen tevékenységet folytat, valamint, hogy állami vagy magánfinanszírozásban működik? Megkülönböztetnek az állami szféra képviselői vállalati társadalmi felelősségvállalási tevékenységet vagy alapvető működési céljuk a felelősségvállalás? A nonprofit szervezetek a vállalatközi kommunikáció mely aspektusára helyezik a nagyobb hangsúlyt: az együttműködés kiépítésére vagy fenntartására? Lehetséges a CSR tevékenységet B2B marketingkommunikációs eszközként használni? A vizsgált területek és kérdéskörök áttekintésére a kvalitatív mélyinterjús megkérdezés módszerét választottam, hiszen a vizsgált mátrix elemeitől nem számszerűsíthető adatok feldolgozásával szeretném elérni kutatásom eredményességét, hanem hosszas feltáró beszélgetésekkel, a szakemberek személyes véleményét is megismerve. A kutatás lehetőséget nyújtott a két említett terület működésének és megítélésének tanulmányozására, összehangolási lehetőségeinek feltárására, továbbá hipotéziseim vizsgálatára egyaránt. Bemutatja, hogy a finanszírozási forma hat a szervezetek felelősségvállalására és kommunikációjára, indukálja a területek összekapcsolódását, valamint, hogy az állami szféra bizonyos képviselői is folytatnak CSR tevékenységet.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: CSR, értékközpontú vállalatirányítás, marketingeszközök, marketingkommunikáció, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2023. Apr. 20. 13:55
Last Modified: 2023. Apr. 20. 13:55

Actions (login required)

View Item View Item