Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. kereskedelme és marketing mix elemzése

László Flóra Éva (2023) Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. kereskedelme és marketing mix elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (851kB)
[thumbnail of László Flóra Éva bírálat 2023 január.pdf] PDF
László Flóra Éva bírálat 2023 január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (474kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat - 2023.01.06.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat - 2023.01.06.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (103kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat témája a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. bemutatása, kereskedelme, és versenytárs összehasonlító marketing mix elemzése. A dolgozatban megjelenik a manufaktúra történetének leírása, a fontosabb események, hogyan jött létre a vállalat és hogyan működött az évek során. Szó esik még a cég kereskedelméről, melyet mélyinterjús kutatással támasztok alá. és egy marketing mix elemzésről a 4P eszköz alkalmazásával, és egy versenytárs elemzésről. A versenytárs összehasonlítása a Meisseni Porcelánmanufaktúrával és a Zsolnay Porcelánmanufaktúrával történik. Marketing mix elemzés szakirodalmi háttere is kifejtésre kerül, hogy ezáltal részletes képet adjon a márkáról és a termékeiről. A Herendi Porcelánmanufaktúra világ szinten ismert és hungarikumként is elismert márka. A dolgozatban kiderül, hogyan tett szert ekkora ismertségre és presztízsre, milyen módon alakította ki és később hogyan alakult kereskedelme az évek alatt a külföldi piacon. Ezen felül kiderül mi az, amivel a Herendi Porcelán kitűnik versenytársai közül. Milyen módszerekkel alakította kereskedelmét és hogyan folytatta az értékesítését. Milyen termékfejlesztési stratégiát alkalmaz, hogyan veszi fel a versenyt más porcelán gyárakkal. Illetve a modern technikai fejlődések, új stílusok hogyan és mennyire befolyásolták a manufaktúra működését, stratégiáját, gyártási és értékesítési folyamatait. A szakirodalmi kutatásban a luxus termékek és a luxuspiac elemzése jelenik meg, mivel a Herendi porcelánok luxus termékeknek számítanak. A termékfejlesztés, a termékminőség és a márkaimázs is megvizsgálásra kerül, mert a legnagyobb előnye a manufaktúrának az a termékei minősége.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Szesztay László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4P modell, Herendi Porcelánmanufaktúra, hungarikum, kereskedelem, luxus márka, marketing mix, termék minőség, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:55
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet