László Flóra Éva (2023) Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. kereskedelme és marketing mix elemzése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (851kB) |
|
PDF
László Flóra Éva bírálat 2023 január.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (474kB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat - 2023.01.06.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (103kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat témája a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. bemutatása, kereskedelme, és versenytárs összehasonlító marketing mix elemzése. A dolgozatban megjelenik a manufaktúra történetének leírása, a fontosabb események, hogyan jött létre a vállalat és hogyan működött az évek során. Szó esik még a cég kereskedelméről, melyet mélyinterjús kutatással támasztok alá. és egy marketing mix elemzésről a 4P eszköz alkalmazásával, és egy versenytárs elemzésről. A versenytárs összehasonlítása a Meisseni Porcelánmanufaktúrával és a Zsolnay Porcelánmanufaktúrával történik. Marketing mix elemzés szakirodalmi háttere is kifejtésre kerül, hogy ezáltal részletes képet adjon a márkáról és a termékeiről. A Herendi Porcelánmanufaktúra világ szinten ismert és hungarikumként is elismert márka. A dolgozatban kiderül, hogyan tett szert ekkora ismertségre és presztízsre, milyen módon alakította ki és később hogyan alakult kereskedelme az évek alatt a külföldi piacon. Ezen felül kiderül mi az, amivel a Herendi Porcelán kitűnik versenytársai közül. Milyen módszerekkel alakította kereskedelmét és hogyan folytatta az értékesítését. Milyen termékfejlesztési stratégiát alkalmaz, hogyan veszi fel a versenyt más porcelán gyárakkal. Illetve a modern technikai fejlődések, új stílusok hogyan és mennyire befolyásolták a manufaktúra működését, stratégiáját, gyártási és értékesítési folyamatait. A szakirodalmi kutatásban a luxus termékek és a luxuspiac elemzése jelenik meg, mivel a Herendi porcelánok luxus termékeknek számítanak. A termékfejlesztés, a termékminőség és a márkaimázs is megvizsgálásra kerül, mert a legnagyobb előnye a manufaktúrának az a termékei minősége.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 4P modell, Herendi Porcelánmanufaktúra, hungarikum, kereskedelem, luxus márka, marketing mix, termék minőség, versenytársak elemzése |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:55 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |