Hofstede kulturális dimenizó elméletének megjelenése a General Electric gyakorlatában a beszerzési tevékenységek szemléletében

Schaffler Fanni Mercédesz (2023) Hofstede kulturális dimenizó elméletének megjelenése a General Electric gyakorlatában a beszerzési tevékenységek szemléletében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Schaffler.Fanni.szakdolgozatF.pdf] PDF
Schaffler.Fanni.szakdolgozatF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (778kB)
[thumbnail of Külso bíráló értékelése Schaffler Fanni szakdolgozatához.pdf] PDF
Külso bíráló értékelése Schaffler Fanni szakdolgozatához.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)
[thumbnail of Schaffler Fanni Mercédesz.pdf] PDF
Schaffler Fanni Mercédesz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (482kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat Hofstede kulturális dimenzió elméletének lehetséges megjelenését kutatja a General Electric gyakorlatában, szervezetében, valamint a beszerzési tevékenység területén. A kutatás érdekében az elmélet megjelenését vizsgáltam az Egyesült Államokban, Svédországban, illetve Magyarországon, ezzel választ kapva a kutatás fő hipotézisére, mely szerint „Az anyaország jellege jelentősen befolyásolja a leányvállalatoknál kialakult beszerzési osztály szervezeti kultúráját”. A vizsgálat során egy másik nagy vállalatot, az IKEA-t is elemeztem a fentiek szerint, mely összehasonlítási alapként szolgált.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: anyaország, beszerzés, hofstede, kultúra, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:55
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet