Schaffler Fanni Mercédesz (2023) Hofstede kulturális dimenizó elméletének megjelenése a General Electric gyakorlatában a beszerzési tevékenységek szemléletében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Schaffler.Fanni.szakdolgozatF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (778kB) |
|
PDF
Külso bíráló értékelése Schaffler Fanni szakdolgozatához.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (241kB) |
|
PDF
Schaffler Fanni Mercédesz.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (482kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat Hofstede kulturális dimenzió elméletének lehetséges megjelenését kutatja a General Electric gyakorlatában, szervezetében, valamint a beszerzési tevékenység területén. A kutatás érdekében az elmélet megjelenését vizsgáltam az Egyesült Államokban, Svédországban, illetve Magyarországon, ezzel választ kapva a kutatás fő hipotézisére, mely szerint „Az anyaország jellege jelentősen befolyásolja a leányvállalatoknál kialakult beszerzési osztály szervezeti kultúráját”. A vizsgálat során egy másik nagy vállalatot, az IKEA-t is elemeztem a fentiek szerint, mely összehasonlítási alapként szolgált.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | anyaország, beszerzés, hofstede, kultúra, vállalat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:55 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |