Sipos Mercédesz Fruzsina (2023) Személyes márkaépítés az egészséges életmóddal foglalkozó véleményvezérek esetében. Faculty of International Management and Business.
PDF
Sipos Mercédesz személyes márkaépítés az egészséges életmóddal foglalkozó influencerek esetében.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (42MB) |
|
PDF
Sipos Mercédesz Bírálati lap Dr. Molnár Eszter külső bírálótól.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (131kB) |
|
PDF
Sipos_Mercédesz_Fruzsina_bírálat_OT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (259kB) |
Abstract
Szakdolgozati témám a személyes márkaépítés fontosságáról szól az egészséges életmóddal foglalkozó influencerek esetében.Dolgozatomban egy több szempontból is aktuális témát dolgoztam fel. Jelenleg igen nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett influencerek, azaz az online véleményvezérek, így fő kérdésem ennek okán arra irányult, hogy népszerűségük a véletlen műve, avagy tudatos személyes márkaépítés áll annak hátterében. A témaválasztást a mai online trendek mellett az életmódbeli nehézségeink és kérdéseink is ösztönözték. A pandémia megjelenésével, illetve az egészségügyi szektor átalakulásának következtében egészségünk és mentális jóllétünk megtartása és fejlesztése egyre nagyobb hangsúlyt kap. Ez a jelenség következtében az emberek nyitottak lettek fejlődni és energiát áldozni arra, hogy tanuljanak és kutassanak egy minőségibb élet reményében. Megfigyeléseim szerint a közösségi médián egyre nagyobb teret nyertek az egészséges életmóddal foglalkozó véleményvezérek, akik tanácsadói munkájukkal, edukáló és személyes tartalmaikkal gyógyulni segítenek az arra vágyó követőknek. Így született meg végül bennem a vágy, hogy szívesen kutatnék arról, vajon mennyire van jelen a közösségi médián jelenleg a tervezett személyes márkaépítés jelensége az életmód influencerek körében. Amellett, hogy a kutatási munkám során célom volt mélyebben megismerni a személyes márkázás folyamatát, célom volt az is, hogy közben ezáltal választ kapjak arra, mennyire lehetnek az influencerek az egészséges életmód képviselői és építői hazánkban. Azt tudjuk, hogy mindannyiunknak van személyes márkája. Kérdés az, hogy ki mennyire tudatosan ápolja azt? Röviden, az énmárkánk nem más, mint amit mások gondolnak rólunk. Viszont kezünkben van a lehetőség hogyan formáljuk azt, legyen szó kommunikációnkról, megjelenésünkről vagy akár stílusunkról. Dolgozatom első részében szó esik a jó személyes márka ismérveiről és arról, hogy mit nyújthat számunkra, ha tudatosan építjük azt. Egy jó personal brand valódi, hiteles, értékteremtő és megkülönböztethető. Ezek mellett kontrollt biztosíthat számunkra a rólunk kialakult kép formálásban, ismertséget teremthet, valamint versenyelőnyt nyújthat, ami növelheti eléréseinket és értékesítéseinket.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | életmód, énmárka, influencer, marketing, márka, márkaépítés, personal brand, személyes márka, véleményvezér |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2023. Apr. 20. 13:55 |
Last Modified: | 2023. Apr. 20. 13:55 |
Actions (login required)
View Item |