Személyes márkaépítés az egészséges életmóddal foglalkozó véleményvezérek esetében

Sipos Mercédesz Fruzsina (2023) Személyes márkaépítés az egészséges életmóddal foglalkozó véleményvezérek esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sipos Mercédesz személyes márkaépítés az egészséges életmóddal foglalkozó influencerek esetében.pdf] PDF
Sipos Mercédesz személyes márkaépítés az egészséges életmóddal foglalkozó influencerek esetében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (42MB)
[thumbnail of Sipos Mercédesz Bírálati lap Dr. Molnár Eszter külső bírálótól.pdf] PDF
Sipos Mercédesz Bírálati lap Dr. Molnár Eszter külső bírálótól.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)
[thumbnail of Sipos_Mercédesz_Fruzsina_bírálat_OT.pdf] PDF
Sipos_Mercédesz_Fruzsina_bírálat_OT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (259kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati témám a személyes márkaépítés fontosságáról szól az egészséges életmóddal foglalkozó influencerek esetében.Dolgozatomban egy több szempontból is aktuális témát dolgoztam fel. Jelenleg igen nagy népszerűségnek örvendenek az úgynevezett influencerek, azaz az online véleményvezérek, így fő kérdésem ennek okán arra irányult, hogy népszerűségük a véletlen műve, avagy tudatos személyes márkaépítés áll annak hátterében. A témaválasztást a mai online trendek mellett az életmódbeli nehézségeink és kérdéseink is ösztönözték. A pandémia megjelenésével, illetve az egészségügyi szektor átalakulásának következtében egészségünk és mentális jóllétünk megtartása és fejlesztése egyre nagyobb hangsúlyt kap. Ez a jelenség következtében az emberek nyitottak lettek fejlődni és energiát áldozni arra, hogy tanuljanak és kutassanak egy minőségibb élet reményében. Megfigyeléseim szerint a közösségi médián egyre nagyobb teret nyertek az egészséges életmóddal foglalkozó véleményvezérek, akik tanácsadói munkájukkal, edukáló és személyes tartalmaikkal gyógyulni segítenek az arra vágyó követőknek. Így született meg végül bennem a vágy, hogy szívesen kutatnék arról, vajon mennyire van jelen a közösségi médián jelenleg a tervezett személyes márkaépítés jelensége az életmód influencerek körében. Amellett, hogy a kutatási munkám során célom volt mélyebben megismerni a személyes márkázás folyamatát, célom volt az is, hogy közben ezáltal választ kapjak arra, mennyire lehetnek az influencerek az egészséges életmód képviselői és építői hazánkban. Azt tudjuk, hogy mindannyiunknak van személyes márkája. Kérdés az, hogy ki mennyire tudatosan ápolja azt? Röviden, az énmárkánk nem más, mint amit mások gondolnak rólunk. Viszont kezünkben van a lehetőség hogyan formáljuk azt, legyen szó kommunikációnkról, megjelenésünkről vagy akár stílusunkról. Dolgozatom első részében szó esik a jó személyes márka ismérveiről és arról, hogy mit nyújthat számunkra, ha tudatosan építjük azt. Egy jó personal brand valódi, hiteles, értékteremtő és megkülönböztethető. Ezek mellett kontrollt biztosíthat számunkra a rólunk kialakult kép formálásban, ismertséget teremthet, valamint versenyelőnyt nyújthat, ami növelheti eléréseinket és értékesítéseinket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Dr. Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: életmód, énmárka, influencer, marketing, márka, márkaépítés, personal brand, személyes márka, véleményvezér
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:55
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet