A közösségi média szerepének és hatásának elemzése az esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira vonatkozóan

Csongrádi Nikol (2023) A közösségi média szerepének és hatásának elemzése az esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira vonatkozóan. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Csongrádi Nikol_DGTWVY.pdf] PDF
Szakdolgozat_Csongrádi Nikol_DGTWVY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (988kB)
[thumbnail of Csongrádi Nikol.pdf] PDF
Csongrádi Nikol.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of Szakdolgozat külső értékelés - Csongrádi Nikol 2023..pdf] PDF
Szakdolgozat külső értékelés - Csongrádi Nikol 2023..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (649kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban az online platformok folyamatos növekedésével a fiatalabb korosztály már beleszületik a közösségi oldalak használatába, így az elsődleges tájékozódási felületet az internetes platformok jelentik. Szakdolgozatomban azért helyezek fókuszt az online marketing nyújtotta lehetőségekre és ezek előnyeire, mert ahogy a világ egyre inkább digitalizálódik, számos lehetőség adódik a kisvállalkozások számra, hogy beindítsák, növeljék, reklámozzák magukat a közösségi média oldalakon keresztül. A közösségi média platformok tovább növekednek a digitalizált társadalomban és egyre inkább a versenyképes marketing központjává válnak, amelyet a nagyvállalatoktól a kis, induló vállalkozásokig is használnak. Szakdolgozatomban a közösségi média esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira gyakorolt szerepét és hatását vizsgálom. A témakörrel a munkám során kezdtem el foglalkozni, mivel jelenleg esküvőszervezésben dolgozom és már az elejétől kezdve különlegesnek tartottam, hogy egy-egy szolgáltató hogyan tudja magát hirdetni a közösségi média platformokon úgy, hogy a jegyespárok felfigyeljenek rá, illetve kiválasszák őt. A digitális fejlődésnek köszönhetően az esküvői szektorban is egyre több szolgáltatóval találkozhatnak a jegyespárok az online felületeken keresztül is, és időről-időre nehezebb minőségi, professzionális munkát végző, lelkiismeretes szakembereket találni, akik magukénak érzik az összeházasulandó felek nagy napját.  Szakdolgozatom során azt vizsgálom, hogy elősegíti-e a közösségi médiában való megjelenés az esküvői szolgáltatók minél profitorientáltabb működését a versenytársakhoz képest. Először a szakirodalmak alapján bemutatom, hogy pontosan mit értünk a közösségi média kifejezés alatt, illetve ismertetem, hogy mik a weboldal, a Facebook, az Instagram és a TikTok főbb jellemzői, felhasználási területei, valamint ezen felületek marketingre gyakorolt hatásai. Ezután egy-egy kiválasztott vállalkozó online aktivitásának bemutatásán keresztül elemzem a főbb esküvői szolgáltatások, azaz a helyszín, a fotós, gasztronómiai szolgáltatások, valamint a ceremóniamester, illetve az esküvőszervező szakemberek munkáját és marketingtevékenységét. Majd a továbbiakban ismertetem a primer kutatásomat, amely keretein belül kvantitatív és kvalitatív módszertanokat is használtam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Landesz Katalin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esküvői szolgáltatások, esküvőszervezés, internetes platformok, közösségi média, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:54
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet