Csongrádi Nikol (2023) A közösségi média szerepének és hatásának elemzése az esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira vonatkozóan. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Csongrádi Nikol_DGTWVY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (988kB) |
|
PDF
Csongrádi Nikol.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
|
PDF
Szakdolgozat külső értékelés - Csongrádi Nikol 2023..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (649kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban az online platformok folyamatos növekedésével a fiatalabb korosztály már beleszületik a közösségi oldalak használatába, így az elsődleges tájékozódási felületet az internetes platformok jelentik. Szakdolgozatomban azért helyezek fókuszt az online marketing nyújtotta lehetőségekre és ezek előnyeire, mert ahogy a világ egyre inkább digitalizálódik, számos lehetőség adódik a kisvállalkozások számra, hogy beindítsák, növeljék, reklámozzák magukat a közösségi média oldalakon keresztül. A közösségi média platformok tovább növekednek a digitalizált társadalomban és egyre inkább a versenyképes marketing központjává válnak, amelyet a nagyvállalatoktól a kis, induló vállalkozásokig is használnak. Szakdolgozatomban a közösségi média esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira gyakorolt szerepét és hatását vizsgálom. A témakörrel a munkám során kezdtem el foglalkozni, mivel jelenleg esküvőszervezésben dolgozom és már az elejétől kezdve különlegesnek tartottam, hogy egy-egy szolgáltató hogyan tudja magát hirdetni a közösségi média platformokon úgy, hogy a jegyespárok felfigyeljenek rá, illetve kiválasszák őt. A digitális fejlődésnek köszönhetően az esküvői szektorban is egyre több szolgáltatóval találkozhatnak a jegyespárok az online felületeken keresztül is, és időről-időre nehezebb minőségi, professzionális munkát végző, lelkiismeretes szakembereket találni, akik magukénak érzik az összeházasulandó felek nagy napját. Szakdolgozatom során azt vizsgálom, hogy elősegíti-e a közösségi médiában való megjelenés az esküvői szolgáltatók minél profitorientáltabb működését a versenytársakhoz képest. Először a szakirodalmak alapján bemutatom, hogy pontosan mit értünk a közösségi média kifejezés alatt, illetve ismertetem, hogy mik a weboldal, a Facebook, az Instagram és a TikTok főbb jellemzői, felhasználási területei, valamint ezen felületek marketingre gyakorolt hatásai. Ezután egy-egy kiválasztott vállalkozó online aktivitásának bemutatásán keresztül elemzem a főbb esküvői szolgáltatások, azaz a helyszín, a fotós, gasztronómiai szolgáltatások, valamint a ceremóniamester, illetve az esküvőszervező szakemberek munkáját és marketingtevékenységét. Majd a továbbiakban ismertetem a primer kutatásomat, amely keretein belül kvantitatív és kvalitatív módszertanokat is használtam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | esküvői szolgáltatások, esküvőszervezés, internetes platformok, közösségi média, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:54 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |