A fenntartható-, és extra-gyors divat kettőssége, és az online greenwashing

Szerencsés Adél (2023) A fenntartható-, és extra-gyors divat kettőssége, és az online greenwashing. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A FENNTARTHATÓ-, ÉS EXTRA-GYORS DIVAT KETTŐSSÉGE, ÉS AZ ONLINE GREENWASHING - SZERENCSÉS ADÉL (L1Q0NE).pdf] PDF
A FENNTARTHATÓ-, ÉS EXTRA-GYORS DIVAT KETTŐSSÉGE, ÉS AZ ONLINE GREENWASHING - SZERENCSÉS ADÉL (L1Q0NE).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szerencsés_Adél_bírálat_OT.pdf] PDF
Szerencsés_Adél_bírálat_OT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)
[thumbnail of Szerencsés Adél szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szerencsés Adél szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (59kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témáját az a kettősség adja, amit a fenntartható, és az extra-gyors divat között tapasztalok. Egyre népszerűbb lett a környezettudatos, és már használt ruhadarabok vásárlása, azonban egyre többen rendelnek ultra-fast fashion weboldalakról, amelynek a legnagyobb képviselője a Shein. Kutatásom során fényt derítettem a fogyasztók motivációira, és megoldást kerestem arra, hogy hogyan lehetne vonzóbbá tenni a fenntartható divatot, három kutatási kérdés segítségével. A negyedik kutatási kérdésemben a greenwashing, avagy zöldrefestés jelenségét vizsgáltam, mivel fontos szempontnak tartom, ha a fenntartható divatról van szó, hiszen egyre többször találkozhatunk ezzel a jelenséggel mind offline, mind online formában. Primer kutatást kvantitatív és kvalitatív módon is végeztem, előbbit kérdőíves megkérdezés, utóbbit mélyinterjú formájában. Szekunder és primer kutatásomból következtetéseket vontam le, majd javaslatokat fogalmaztam meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Rajzó Patrícia Boglárka
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fast fashion, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, greenwashing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:54
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet