Dobozi Kinga (2023) A Hervis marketingstratégiája és a fogyasztók véleményének vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Dobozi Kinga_1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Dobozi Kinga JEVR6T.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (262kB) |
|
PDF
Dobozi Kinga-JEVR6T-kulso-biraloi.docx.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (149kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom első lépéseként megvizsgáltam azt a makrokörnyezeti feltételrendszert, amelyben a vállalkozás működik. A STEEP-elemzés elemein keresztül sorra vettem és elemeztem a külső társadalmi, gazdasági, technológiai, környezeti és jogi tényezőket, amelyek hatással lehetnek a cég tevékenységére. Ennek köszönhetően képet kaptam a jelenlegi gazdaság helyzetéről, a jövedelmek alakulásáról, a társadalomról, a trendekről, és ezek hatásáról a vállalkozásra nézve. Ezután tértem rá a mikrokörnyezeti tényezők vizsgálatára, melynek keretein belül elsőként a piacon lévő versenyhelyzetet elemeztem. Itt a Porter-féle öt erő modellt alapul véve néztem meg a piacra újonnan belépők helyzetét, az iparági versenytársakat és a kialakult versenyhelyzetet, a helyettesítő termékeket, valamint a szállítók és a vevők alkupozícióját. Ezzel átfogó képet kaptam a piacon uralkodó versenyhelyzetről. Ezután a SWOT-mátrix segítségével röviden bemutattam, hogy mik a cég erősségei, gyengeségei, más áruházakhoz képest, illetve külső tényezők tekintetében milyen lehetőségei vannak és milyen veszélyek fenyegethetik működését. Ezután rövid kitekintést tettem, és bemutattam az aktuális fogyasztói szokásokat és trendeket, amelyből kiderült, hogy manapság egyre népszerűbb a sportolás, viszont megjelentek új mozgásformák is, amelyhez egyre többen vásárolnak eszközöket, fellendítve ezzel az azok iránti keresletet. Dolgozatom első felének utolsó állomása a cég jelenlegi marketing stratégiájának bemutatása volt, amelyet a marketing mix elemein keresztül vezettem végig. Ezáltal bemutattam egyrészt a Hervis termékeit és szolgáltatásait, az árak alakulását, az értékesítés helyét, a cég reklám-és hirdetéspolitikáját. Másrészt bemutattam azt is, hogy az emberi tényező szerepe hol jelenik meg a vállalkozás életében, továbbá a cég környezeti és tárgyi elemeiről, és magáról a folyamatokról is szó esett. Szakdolgozatom kutatási munkája során kvalitatív és kvantitatív kutatást is végeztem. Ezekhez félig strukturált interjúkat készítettem, illetve online kérdőívet szerkesztettem. Ezekben végre lehetőségem nyílt a fogyasztók szemszögéből is megvizsgálni a Hervis marketing stratégiáját, illetve fény derült arra is, hogy mit gondolnak a fogyasztók, milyen a cégről alkotott véleményük. Sok szempont szerint vizsgáltam a fogyasztók megítélését a céggel kapcsolatban, egyrészt a termékekre és szolgáltatásokra, másrészt az eladók kiszolgálásával való elégedettségükre vonatkozóan. Mindemellett a cég reklámstratégiájáról és marketingkommunikációjának hatékonyságáról kialakult véleményekre is rávilágítottam. Végezetül az eredmények és a fogyasztók véleménye alapján sikerült javaslatokat megfogalmaznom a cég számára, amelyek hasznosításával lehetősége nyílna még több elégedett vásárlóra szert tenni, valamint még több potenciális vásárlóhoz eljutni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, fogyasztó(k), fogyasztói szokások, Hervis, makro környezet, marketingstratégia, mikrokörnyezet, vállalkozás marketingstratégiája |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:54 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |