Influencer marketing vásárlást befolyásoló hatása az egri középiskolások körében

Kozik Emese (2023) Influencer marketing vásárlást befolyásoló hatása az egri középiskolások körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat_KozikEmese_T6CMTL.pdf] PDF
Diplomadolgozat_KozikEmese_T6CMTL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kozik Emese.pdf] PDF
Kozik Emese.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_ KosnásGyula-K00153992.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_ KosnásGyula-K00153992.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (174kB)
[thumbnail of Szakdolgozat kérdések_ KosnásGyula.pdf] PDF
Szakdolgozat kérdések_ KosnásGyula.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (52kB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomadolgozatomban az influencer marketing vásárlást befolyásoló hatását vizsgáltam az egri középiskolások tükrében. A témaválasztásomat a marketingkommunikációs eszköz újdonsága, érdekessége és folyamatos fejlődése mellett személyes motivációm is indokolta. Amellett, hogy az online világnak köszönhetően alakult ki a kétirányú kommunikáció, további utakat nyitott meg a márkák és a fogyasztók között. Ehhez az új eszközhöz tartozik a közösségi média és az influencer marketing, amely a megjelenése óta népszerű és folyamatosan fejlődő terület. Személyes motivációm még középiskolás koromból ered, mikor megjelent ez a marketing eszköz és még óriási dolognak számított, hogy a közösségi médiában egy híres személy adja a nevét és az arcát termékekhez. Akkor ezt mindenki csodálattal nézte, újdonság volt és természetesen minden olyan terméket szerettünk volna megkapni, amit egy influencernél láttunk. Azonban ez a hozzáállásunk az életszakaszainkkal változott, ahogy a közösségi média és az influencer marketing is. Emellett a generációm is új tagokkal bővült, akik másképp látják a világot, más érdekli őket, továbbá más oldalról lehet elérni és lekötni a figyelmüket. Dolgozatomban azt vizsgálom, ők hogyan látják az influenceret, hatással vannak-e a vásárlásaikra, mennyire megbízható termékeket hirdetnek és ezáltal mennyire tartják őket hitelesnek főleg, ha minden tartalmuk hirdetés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Kosnás Gyula
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, Eger, influencer, középiskolák, vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:54
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet