Nagy Viktória (2023) Nálad célba ér? A Munch, mint startup marketingkommunikációja az egyetemisták körében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Nagy_Viktória.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (206kB) |
|
PDF
Nagy.Viktoria_belso.biralat_ML.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A témám kiválasztása során több szempontot is figyelembe vettem. Úgy érzem, hogy napjainkban egyre több fiatal dönt úgy, hogy saját vállalkozást szeretne indítani. Nagyon érdekesnek találtam a startupok világát és azokat az egyedi és újító megoldásokat, amikkel előrukkolnak. Szakdolgozatom témájának egy olyan startupot választottam, amit több szempontból is közel érzek magamhoz. A Munch egy magyar egyetemisták által alapított startup, ami az élelmiszerpazarlás problémájára kínál részleges megoldást olyan módon, hogy lehetőséget ad arra, hogy azokat az élelmiszereket, amiket már a különböző vendéglátóegységek nem tudnak felhasználni a fogyasztók meg tudják vásárolni kedvezményes áron. Dolgozatom célja annak vizsgálata, hogy a Munch, mint startup marketingkommunikációja milyen hatással van napjaink egyetemistáira. Célba ér náluk? Befolyásolja őket? Ezekre a kérdésekre kerestem a választ. Elsőként az elméleti részekre fókuszáltam, és ezekkel alapoztam meg dolgozatomat. Definiáltam a marketingkommunikáció fogalmát, eszközeit és jelentőségét a közösségi médiában. Ezt követte a startupok témaköre, ahol tisztáztam a startup fogalmát, paradigmáit és kitértem arra is, hogy mitől nevezhető egy vállalkozás startupnak. Ezt követte az élelmiszerpazarlás, mint társadalmi probléma, ahol részletesen kitértem a fogalmakra és az élelmiszerpazarlással foglalkozó szervezetekre is. A szakirodalomi áttekintés végére pedig bemutattam a Munch történetét, működését, közösségi média jelenlétét és kitértem a MunCharity-re is. Ahhoz, hogy teljes képet kapjak kvalitatív kutatást végeztem, ahol a Munch marketing managerével készítettem interjút. Bélavári Virág válaszaiból megállapíthatjuk, hogy kellő figyelmet fordítanak a marketingkommunikációra, de nem csak a fiatal generáció tagjait célozzák meg. Virág válaszolt a startupra vonatkozó kérdéseimre is, kitértünk a célközönségre és a versenytársakra is. Elmondta véleményét egy társadalmi problémára épített vállalkozásról, de természetesen az interjúm legnagyobb részét a marketingkommunikációval kapcsolatos kérdések tették ki. Kvantitatív kutatásom során pedig többségben fiatal felnőtteket, egyetemistákat kérdeztem meg azzal kapcsolatban, hogy ismerik-e a Munch-ot, illetve mi a véleményük a magyar startupról. Eredményeim azt igazolták, hogy a többség tisztában van a vállalkozással, viszont még sosem használta. A két kutatásról elmondható, hogy többnyire összhangban áll egymással. Összegyűjtöttem meglátásaimat és javaslatot tettem, hogy milyen marketingkommunikációs eszközökkel lehetne még jobban elérni a fogyasztókat, köztük az egyetemista réteget is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszerpazarlás, kutatás, marketing, marketingkommunikáció, Munch, startup, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |