Bajai Halfőző Fesztivál marketingkommunikációs tevékenységei

Skáre Evelin (2023) Bajai Halfőző Fesztivál marketingkommunikációs tevékenységei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bajai Halfőző Fesztivál marketingkommunikációs tevékenységei .pdf] PDF
Bajai Halfőző Fesztivál marketingkommunikációs tevékenységei .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (813kB)
[thumbnail of Külső konzulens általi szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Külső konzulens általi szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (385kB)
[thumbnail of Skáre Evelin.pdf] PDF
Skáre Evelin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Összegzés:Dolgozatom témája a Bajai Halfőző Fesztivál bemutatása volt. Célja, hogy viszonylag teljes képet kapjak a szolgáltatásmarketing 7P-jének általános érvényű elemeinek gyakorlatbani megvalósításáról, a fesztivál természetéről, a fogyasztói megítélésről. Kérdőíves megkérdezést végeztem annak érdekében, hogy a dolgozat elején megfogalmazott kérdésekre választ kapjak. Hogyan zajlott a fesztivál evolúciója? A Bajai halfőző Fesztivál baráti hagyományőrző összejövetelből a lokális kultúrát exportáló, regionális jelentőségű rendezvénnyé vált gyakorlatilag anélkül, hogy célzottan és tudatosan ebbe az irányba formálták volna. A rendezvény megálmodói nem kifejezetten azzal a céllal hívták életre a Bajai Halfőző Fesztivált, hogy hagyományőrzési szándékkal visszatérővé tegyék a rendezvényt a városlakók életében. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért a fesztivál nem túl hosszú és kihívásokkal teli év alatt sikeres márkává nőtte ki magát, és mint ilyen, jelentős gazdasági erőnövelő tényezővé vált a település, a szűkebb és tágabb értelemben vett térség és az ország szempontjából egyaránt. A jelenlegi részletes és tudatos tervezés és szervezés azonban sok esetben figyelmen kívül hagyja a fogyasztói igények gyors és adott esetben nagymértékű változását, nem követi rugalmasan ezeket. Ez közép-hosszútávon nem jelent előnyt, az évről-évre visszatérő vendégek számának drasztikus csökkenését eredményezheti. Az alapkoncepció jó, viszont sokkal jobban lehetne építeni a helyi sajátosságokra, amelyek komoly potenciált hordoznak magukban. Hogyan igyekszik megfelelni a jelen gazdasági és/vagy egyéb helyzet kihívásainak: felfejlődik az elvárásokhoz maximálisan szem előtt tartva az igényeket, vagy újra és újra megújul?Az igényfelmérésre nem helyeznek akkora hangsúlyt, amekkora szükséges lenne, figyelmen kívül hagyják az elégedetlenséget tükröző megnyilvánulásokat. Tudatosan tervezetten nem jutott még el a szervezés arra a szintre, hogy ne a városvezetés, az önkormányzat determinálja a folyamatokat, függetlenül attól, hogy költségvetési szempontból és a hatósági feladatokat tekintve óriási szerepe van az önkormányzatnak is a fesztivál sikeres létrejöttében. A megújulás szükséges, de önmagában nem elégséges, főként abban az esetben, ha nem a fogyasztói igényeket lekövetve történik egy-egy részfolyamat, vagy a teljes fesztivál újra értelmezése. Milyen a látogatók megítélése? A látogatók megítélése összességében semleges-pozitív. Egyes elemekkel kapcsolatban nagyobb mértékű az elégedetlenség, a rész-egészt tekintve azonban a negatív megítélés sokkal kevésbé érvényesül. Ez az állapot azonban nem tekinthető statikus állandónak, a változásokat célszerű rendszeresen nyomon követni és adekvátan reagálni rá. A fesztivál konkrét céljai kevésbé ismertek, a vele szemben támasztott pénzügyi- és kereskedelmi elvárások vélhetően megelőzik a kulturális célokat (hagyományőrzés, értékteremtés), noha a fesztivált ez hívta életre, még ha nem is hosszú távra tervezve első sorban. Elsősorban közösségközpontú a rendezvény, azonban ha szükséges lenne a turistákat is célszerű figyelemmel kísérni (jelenleg kicsi azok aránya, akik kizárólag a fesztivál kedvéért többet utaznak 50 km-nél és/vagy megszálljanak a környéken és részt vegyenek a fesztiválon (az idei csak két nap volt köszönhetően az utóbbi időszak mindenre kiterjedő áremelkedésének). Fennáll a Bajai Halfőző Fesztivál esetében az a veszély, hogy elveszíti a helyi érdeklődést, a helyi gyökereket. Ha túlzsúfolttá válik és/vagy nem veszi figyelembe az igényeket, nincs meg benne az az érzékenység, amellyel biztosítható, hogy kisebb nehézségek ellenére is visszajáró vendég legyen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Némedi István
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, Baja, fesztivál, kvalitatív módszerek, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet