Az influencerek befolyásoló hatása a fiatal nők vásárlási döntéshozatalára

Klich-Lázár Anna (2023) Az influencerek befolyásoló hatása a fiatal nők vásárlási döntéshozatalára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Klich-Lazar_Anna.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Klich-Lazar_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Biralat_Klich-Lazar_Anna.pdf] PDF
Biralat_Klich-Lazar_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of Klich-Lázár Anna szakdolgozat bírálat_Mészáros Laura külső konzulens.pdf] PDF
Klich-Lázár Anna szakdolgozat bírálat_Mészáros Laura külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (113kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években rohamos ütemben nőtt az influencerek és a közösségi média felhasználók száma számos social media platformon. Az influencerek kezdetben főként csak mindennapi témákban fejtették ki véleményüket hétköznapi és nem hétköznapi témákban egyaránt vagy éppen ajánlottak különböző „life hack-eket”, termékeket, szolgálatásokat, amik számukra beváltak, saját tapasztalataik alapján. Azonban napjainkban erősen jellemző rájuk, hogy nem csak az előbb említett tevékenységeket végzik, hanem akár többféle céggel működnek együtt (rövid- és/vagy hosszútávon), így ezáltal szponzorált tartalmakon keresztül mutatják be az adott cég által kínált terméket/szolgáltatást pozitív szemszögből, hogy az a hétköznapi emberek számára minél vonzóbb legyen és arra késztesse őket, hogy a népszerűsített terméket vagy szolgáltatást minél előbb kipróbálják, azaz megvegyék azt.  A kutatásom során megvizsgáltam, hogy az influencerek milyen negatív és pozitív hatást gyakorolnak a 18-30 éves fiatal hölgyek életére, ezen belül is a vásárlói döntéshozatalukra. A szekunder kutatásom és a kérdőíves megkérdezésben kapott eredmények alapján kiderült, hogy a vizsgált csoport számára attól lesz egy influencer hiteles, ha munkássága és élete a valóságot tükrözi vissza és ha az influencer felelősségteljesen népszerűsít termékeket az életstílusával és az értékeivel azonos módon. Kiderült és beigazolódott az a hipotézisem is, miszerint az influencerek által népszerűsített márkák termékei általánosságban előnyösek és hasznosak. További következtetéseket tudtam levonni a befolyásolt illetően. A kapott válaszok alapján elmondható, hogy bizonyos szempontból a nőket érdekli a kedvelt influencerük véleménye, de befolyásolni nem vagy nehezen tudja őket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Mészáros Laura
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, fiatalok, közösségi média, nők, szponzorálás, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet