Klich-Lázár Anna (2023) Az influencerek befolyásoló hatása a fiatal nők vásárlási döntéshozatalára. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Klich-Lazar_Anna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Biralat_Klich-Lazar_Anna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (215kB) |
|
PDF
Klich-Lázár Anna szakdolgozat bírálat_Mészáros Laura külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (113kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt években rohamos ütemben nőtt az influencerek és a közösségi média felhasználók száma számos social media platformon. Az influencerek kezdetben főként csak mindennapi témákban fejtették ki véleményüket hétköznapi és nem hétköznapi témákban egyaránt vagy éppen ajánlottak különböző „life hack-eket”, termékeket, szolgálatásokat, amik számukra beváltak, saját tapasztalataik alapján. Azonban napjainkban erősen jellemző rájuk, hogy nem csak az előbb említett tevékenységeket végzik, hanem akár többféle céggel működnek együtt (rövid- és/vagy hosszútávon), így ezáltal szponzorált tartalmakon keresztül mutatják be az adott cég által kínált terméket/szolgáltatást pozitív szemszögből, hogy az a hétköznapi emberek számára minél vonzóbb legyen és arra késztesse őket, hogy a népszerűsített terméket vagy szolgáltatást minél előbb kipróbálják, azaz megvegyék azt. A kutatásom során megvizsgáltam, hogy az influencerek milyen negatív és pozitív hatást gyakorolnak a 18-30 éves fiatal hölgyek életére, ezen belül is a vásárlói döntéshozatalukra. A szekunder kutatásom és a kérdőíves megkérdezésben kapott eredmények alapján kiderült, hogy a vizsgált csoport számára attól lesz egy influencer hiteles, ha munkássága és élete a valóságot tükrözi vissza és ha az influencer felelősségteljesen népszerűsít termékeket az életstílusával és az értékeivel azonos módon. Kiderült és beigazolódott az a hipotézisem is, miszerint az influencerek által népszerűsített márkák termékei általánosságban előnyösek és hasznosak. További következtetéseket tudtam levonni a befolyásolt illetően. A kapott válaszok alapján elmondható, hogy bizonyos szempontból a nőket érdekli a kedvelt influencerük véleménye, de befolyásolni nem vagy nehezen tudja őket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, fiatalok, közösségi média, nők, szponzorálás, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |