A Topjoy online kommunikációs stratégiája

Csatlós Rita (2023) A Topjoy online kommunikációs stratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Csatlós.Rita-szakdolgozat.pdf] PDF
Csatlós.Rita-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Csatlós Rita TOR0P9.pdf] PDF
Csatlós Rita TOR0P9.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (259kB)
[thumbnail of Szakdolgozati értékelés Csatlós Rita.pdf] PDF
Szakdolgozati értékelés Csatlós Rita.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (275kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom a Topjoy márka online kommunikációs stratégiáját vizsgálja. Célom a kutatásommal az, hogy megvizsgáljam, hogy a fogyasztók az online reklámokat milyen formában tartják befogadhatóbbnak, valamint kutatni, hogy a Topjoy hogyan reklámozzon az online felületein, hogy az a fogyasztóknak tetszen, elérje a kívánt hatást és szívesebben végignézzék az online hirdetést. Továbbá célom információt gyűjteni arról, hogy a Topjoy hogyan tudna úgy jelen lenni az online térben, hogy a fogyasztókat érdekelje a reklám, ehhez milyen elemekre van szükség, valamint mikor, hol és mennyit szükséges hirdetni. A dolgozat első felében a Topjoy márkát mutatom be, elemzem a makro-, és mikrokörnyezetét. Ez után rátérek a fogyasztó magatartás vizsgálatára, majd a stratégia kialakításán belül a piacszegmentációra és a marketing mix elemzésére. Ezt követően a primer kutatásom mutatom be, aminek első részében egy kvalitatív kutatást végzek el, fókuszcsoportos megkérdezés formában. Ezzel az a célom, hogy feltárjam azokat a lehetséges kérdéseket, amiket a további kutatásomban meg kell kérdeznem. Illetve ad egy képet, hogy a fogyasztók hogyan vélekednek a kutatási témámról. Ezekben az interjúkban azt vizsgálom, hogy a résztvevők milyen online oldalakat használnak, milyen szokásaik vannak az internetezéssel kapcsolatban, továbbá, hogy milyen szempontok alapján értékelik az online reklámokat, valamint hogyan viszonyulnak a reklámokhoz általánosságban és Topjoy specifikusan. A fókuszcsoportos interjúkat követően kvantitatív kutatást is végzek. Ezt online kérdőívvel bonyolítom le. A kutatás célja, hogy kiderüljön, hogy a Topjoy hogyan reklámozzon az online felületeken, hogy a fogyasztóknak a legbefogadhatóbb legyen. Ehhez olyan kérdésekre szeretnék választ kapni, mint mely közösségi média platformokon vannak jelen a célcsoport személyei, valamint, hogy milyen típusú reklámokat szeretnek. Itt gondolok az álló vagy mozgó kép formájára, a hangra és zenére a reklám alatt, illetve arra, hogy ki által legyen reklámozva a termék. A dolgozat végén megfogalmaztam javaslatokat a témakörben, illetve a márka számára. Ilyen például, hogy érdemes lenne, ha több és frissebb információk állnának rendelkezésre a Topjoy honlapján, valamint az internetes keresésekben, a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségek kihasználása a fogyasztói igények kutatásához, valamint érdemes lenne megfontolni azt a koncepciót, hogy személyek is szerepeljenek a hirdetésekben, bejegyzésekben, továbbá az ismert személyek általi reklámozást is megfontolandónak vélem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói igény, hirdetés, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció, online, online reklám, reklám, stratégia, Topjoy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet