A kereskedelmi repülőjegyek árazási stratégiái az online platformokon és a légitársaságok szerepe a globális értékláncokban

Virágh Bence (2023) A kereskedelmi repülőjegyek árazási stratégiái az online platformokon és a légitársaságok szerepe a globális értékláncokban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Virágh Bence 2022_RJXFY1.pdf] PDF
Szakdolgozat_Virágh Bence 2022_RJXFY1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (11MB)
[thumbnail of VirághBence.pdf] PDF
VirághBence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (420kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes - Virágh Bence.pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes - Virágh Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (244kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy választ keressek a kereskedelmi légitársaságok árazási rendszerei mögött meghúzódó stratégiákra. Ehhez szükséges mélyebb betekintést nyerni a különböző légitársaságok költségszerkezeteibe, működései elveikbe, valamint feszegetni talán a legfontosabb kérdést a hálózatos (minden légitársaság hálózatos - másnevén hagyományos légitársaság- , amely nem diszkont és nem is charter légitársaság) és diszkont  (a diszkont légitársaság, azaz másik nevén fapados légitársaság, az olyan légitársaságnak a megjelölése, amely a 20. század vége óta a légitársaságok közötti nemzetközi árversenyben az átlagosnál olcsóbb járataival vesz részt. Az alacsonyabb ár rendszerint alacsonyabb kényelmi szolgáltatással jár) légitársaságok közötti szolgáltatás színvonalbeli különbségeket. Valószínűsíthetően legtöbbünk már szembesült azzal az esetenként csekély, esetenként pedig óriási szolgáltatás színvonalbeli különbséggel, amely a két légitársasági típus között jelen van. Tapasztalataim szerint ezek nem minden esetben mutatkoznak meg az árban is egyenlő arányban, valamint az utasok az online platformokon a sok őket befolyásoló tényező miatt nagyon sok esetben nem tudják kellőképpen mérlegelni a vásárlásukkor a szolgáltatásbeli különbséget, így csupán a legalacsonyabb ár elvére hagyatkoznak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árazás, árstratégia, globális árpolitika, nemzetközi értékláncok, online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet