Orbán Tamás (2023) A MOL Nyrt. GOOD projektjének bemutatása a projektmenedzsment és a B2B kapcsolatok mentén. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Diplomadolgozat_MSC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
ORBÁN TAMÁS SZAKDOLGOZAT ÉRTÉKELÉSE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (360kB) |
|
PDF
Orbán Tamás_biralati-szempontok-belso-biralo-mesterkepzes (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat témája és kutatási területe a projektmenedzsment és a B2B kapcsolatok elemzése, vizsgálata és irodalmi kutatása. A területek önmagukban is óriási tudást ölelnek fel és folyamatos fejlődésük miatt az embernek rendszeresen kell frissíteni a tudását. A projektmenedzsment, mint tevékenység, tudás és munkakör már igen régóta velünk van, azonban az utóbbi években kiemelkedően fontos lett minden vállalat számára. Manapság már minden változtatás, fejlesztés vagy új folyamat bevezetése ezen intézményen keresztül valósul meg, a projektek korát éljük. A két fő területet az aktuális munkahelyem példáján keresztül vizsgálom és elemzem, illetve értékelem. Annak is az egyik legnagyobb IT projektjét fogom kutatni, vagyis a MOL Nyrt. GOOD projektjét (GOOD= GO ON Digital). A projekt szó a munkahelyem folyosóján is olyan gyakran fordul elő manapság, mint egy egyszerű üdvözlés. Azonban igen érdekes, hogy még vállalaton belül sem egyformán ejtjük ki. Megfigyeltem, hogy az idősebb korosztály (50+) inkább „prodzsektnek” ejti, míg a fiatalabb a magyarosabb „projekt” kiejtést alkalmazza. A másik kutatási terület a Business-to-Business vagyis a vállalatközi kereskedelem témája. A GOOD projekt esetén rendkívül sok beszállítót és szolgáltatót kellett megtendereztetni, hogy a leghatékonyabb és leggazdaságosabb eredmények szülessenek. A projekt lényege, hogy minden munkavállaló kapjon egy iPhone készüléket. Ehhez fontos volt, hogy milyen beszállítónk legyen, illetve szolgáltatónk, aki a kitalált folyamatot véghez tudja vinni. Ezek tekintetében szoros B2B kapcsolat alakult ki a MOL és iStyle, illetve a MOL és Invitech Kft. között. Ezen partnerek kiválasztása és leszerződtetése nem volt könnyű feladat, de erről is lesz szó. Szerkezetileg a dolgozat három fő részre osztható: 1. A projektmenedzsment kutatása, elemzése, néhány már röviden előre ismertető példa a MOL-os kutatásból és tapasztalatokból. 2. A B2B kapcsolat ismertetése, vegyítve MOL-os tapasztalatokkal. 3. Az utolsó részben pedig a teljes primer kutatás, eredménye és összegzése kerül sorra, ahol az alanyaim MOL, iStyle és Invitech oldalról vannak. Végül, de nem utolsó sorban. A témaválasztás oka igen kézenfekvő: a jövőben szeretnék én is projektmenedzser lenni, jelenleg projektkoordinátorként dolgozom, vagyis ez a MOL-ban a projektmenedzser jobb kezét jelenti. Célom, hogy a kutatások folyamán magas szintű tudást szerezzek és magamnak is egy összefoglalót készíteni, hogy hol tartok, miben kell még fejlődnöm.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business to business, projektciklus, projektelemzés, projektmegvalósítás, projektmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |