Rabul ejtett fogyasztók, akik semmi pénzért nem hagynák el a börtönt - Márkahűség az Apple Inc. tekintetében

Majoros Marcell Tamás (2023) Rabul ejtett fogyasztók, akik semmi pénzért nem hagynák el a börtönt - Márkahűség az Apple Inc. tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat MMT2.pdf] PDF
Szakdolgozat MMT2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (923kB)
[thumbnail of Majoros Marcell bírálat 2023 január.pdf] PDF
Majoros Marcell bírálat 2023 január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (477kB)
[thumbnail of Majoros Marcell bírálat külső.pdf] PDF
Majoros Marcell bírálat külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (372kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Steve Jobs, Steve Wozniak és Ronald Wayne által megálmodott és létrehozott Apple Incorporation cég életútját, sikereit és a vásárlóinak lojalitását fogom bemutatni és taglalni. Azért esett erre a témára a választásom, mert én is „rajongónak” tartom magam a márka tekintetében és szerettem volna mélyebben belelátni a cég sikereinek az okaiba, a fogyasztók elégedettségét és motivációit vizsgálva, továbbá egyértelműen ösztönzött az egyéni érdeklődésem a műszaki cikkek és a vásárlók lojalitásának a kapcsolata között is. Szerettem volna mélyebben megismerni a márka történetét, esetleges bukásait és a jelenlegi sikereinek a mérföldköveit. Végül, de nem utolsó sorban kutatásaim során azt tapasztaltam, hogy terjedelmes irodalma van a témának, aminek feldolgozásával még tágabb képet kaphattam az Apple és a vásárlók között kialakult szoros kapcsolatról. Hipotézisemként azt szeretném megcélozni, hogy az Apple vásárlói egyfajta szubkultúrát alakítottak ki nem csak az itthoni, hanem globális tekintetben is, szinte családként együtt működve és rajongva az áhított márka és termékei iránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Tar Bálint
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Apple, elégedettség, fogyasztó(k), márka, márkahűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet