Schöffer Patrícia (2023) Ügyfélelégedettségmérés és panaszkezelés a Raben Trans European Hungary Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Schöffer Patrícia_YF3VMW_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 04.. Download (1MB) |
|
PDF
Schöffer Patrícia_nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (299kB) |
|
PDF
Schöffer Patrícia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
|
PDF
Schöffer Patrícia_Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (453kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban szakirodalom segítségével vizsgáltam az ügyfélmenedzsment és panaszkezelés jelentőségét a vállalatok stratégiájában és működésében. A vevői hűség elérésével kialakulhat a hosszú távú partnerség és együttműködés, mely mindkét fél számára egy elengedhetetlen stratégiai döntés. A szolgáltatót segíti a márka népszerűsítésében és üzleti tevékenységének növelésében, míg a vevő kedvező, megbízható és pontos kiszolgálásban részesülhet a szolgáltató által. A vevői hűség és lojalitás elérése nemcsak a kiváló szolgáltatásnyújtás eredményeként jöhet létre, hanem a vevői panaszok megfelelő kezelésében is rejlik és elengedhetetlen tényező a siker felé vezető úton. Dolgozatom elméleti részében ismertettem az ügyfélkapcsolat-menedzsment definícióját, a vevőkapcsolatok stratégiai kezelését és az ügyfélelégedettségmérés jelentőségét, valamint lehetséges eszközeit. Dolgozatom gyakorlati részben bemutattam a Kelet-Közép-Európa vezető logisztikai szolgáltató vállalatai közé tartozó Raben Group és magyarországi leányvállalatának történeti hátterét, szolgáltatásait és stratégiáját, majd az ügyfélmenedzsment és panaszkezelés gyakorlati példájára fókuszáltam a Raben példáján keresztül. Vizsgáltam a vállalat vevői kapcsolatrendszerét, majd elemeztem a 2022-es ügyfélelégedettségi kérdőív eredményeit és a számlareklamációk okait. A két elemzés eredményeit és a panaszok okait egy halszálka diagram segítségével szemléltettem. Ezek alapján feltártam, hogy a panaszszituációk magas száma leginkább a nem megfelelő információáramlásra és kommunikációhiányra vezethető vissza, majd megoldási javaslatokat tettem a vállalat számára. Összességében megállapítható, hogy megfelelő panaszkezeléssel elérhető a vevő elégedettsége, sőt a vállalat előnyére is fordíthatja a panaszkezelés folyamatait. Fontos a panaszok és a reklamációk elemzése, valamint a rendszeres ügyfélelégedettségmérés, hiszen a vállalatok sokszor a negatívumból adódó pozitív visszacsatolást kaphatják eredményül. A negatív visszajelzéseket felhasználva sokat profitálhat a vállalat a saját hibáiból és annak kiküszöböléséből, mely a vevői hűség eléréséhez, a márka népszerűsítéséhez és ezáltal iparági sikerekhez vezethet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | NPS mutató, ok-okozati modell, panaszkezelés, ügyfélelégedettség, ügyfélmenedzsment, ügyfélpanasz-kezelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |