Az Instagram és Facebook szerepe az online reklámozásban Magyarországon

Laczi Dorottya (2023) Az Instagram és Facebook szerepe az online reklámozásban Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Laczi Dorottya_2022_12_05.pdf] PDF
Szakdolgozat_Laczi Dorottya_2022_12_05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat külső bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (361kB)
[thumbnail of Laczi Dorottya.pdf] PDF
Laczi Dorottya.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (174kB)

Absztrakt (kivonat)

Azért választottam a közösségi média marketinget a kutatásom témájának, mert az ez egy olyan szakterület, ami folyamatosan változik és óriási hatással van a cégek működésére. Egyre többen ismerik fel a közösségi médiában rejlő hatalmas lehetőségek, ezért a piac egyre telítettebb, vagyis egyre nehezebb kitűnni a termékeinkkel. Kutatásomban szerettem volna megismerni a fogyasztók véleményét a közösségi médiában található hirdetésekkel kapcsolatban illetve megtudni azt, hogy milyen mértékben van egy-egy hirdetés hatással a vásárlási döntéseikre. Továbbá kutatásom fontos eleme volt az is, hogy megismerjem, hogy melyik közösségi média platformon találkoznak a legtöbb hirdetéssel és ezeket mennyire találják zavarónak. Szekunder kutatásom során bemutattam a marketing fejlődést, a különböző marketing eszközöket, feltártam a hagyományos és online marketing közötti különbségeket, kielemeztem a Facebook és Instagram hirdetéseket, majd dolgozatom második felében a reklám és reklámpszichológia hatásaival foglalkoztam. Szekunder kutatásom során rendelkezésemre álltak hazai és külföldi cikkek, tanulmányok, szakirodalmak és statisztikai adatok. A saját primer kutatásomat egy anonim online kérdőív illetve szakértői mélyinterjú segítségével végeztem el. A kutatás egyértelműen bebizonyította, hogy napjainkban a vállalkozások életében elengedhetetlen a közösségi média platformokon való jelenlét. Azonban online marketing gyakornokként megtanultam, hogy a legfontosabb lépés az ügyfél céljait megismerni, hiszen ezek alapján tudjuk meghatározni a célcsoportot, amely elengedhetetlen, mivel a célcsoportnak megfelelően kell kiválasztanunk a használni kívánt platformot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gerzsó Márk
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztó(k), marketingeszközök, online marketing, reklámkampányok, reklámok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet