Laczi Dorottya (2023) Az Instagram és Facebook szerepe az online reklámozásban Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Laczi Dorottya_2022_12_05.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (361kB) |
|
PDF
Laczi Dorottya.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (174kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azért választottam a közösségi média marketinget a kutatásom témájának, mert az ez egy olyan szakterület, ami folyamatosan változik és óriási hatással van a cégek működésére. Egyre többen ismerik fel a közösségi médiában rejlő hatalmas lehetőségek, ezért a piac egyre telítettebb, vagyis egyre nehezebb kitűnni a termékeinkkel. Kutatásomban szerettem volna megismerni a fogyasztók véleményét a közösségi médiában található hirdetésekkel kapcsolatban illetve megtudni azt, hogy milyen mértékben van egy-egy hirdetés hatással a vásárlási döntéseikre. Továbbá kutatásom fontos eleme volt az is, hogy megismerjem, hogy melyik közösségi média platformon találkoznak a legtöbb hirdetéssel és ezeket mennyire találják zavarónak. Szekunder kutatásom során bemutattam a marketing fejlődést, a különböző marketing eszközöket, feltártam a hagyományos és online marketing közötti különbségeket, kielemeztem a Facebook és Instagram hirdetéseket, majd dolgozatom második felében a reklám és reklámpszichológia hatásaival foglalkoztam. Szekunder kutatásom során rendelkezésemre álltak hazai és külföldi cikkek, tanulmányok, szakirodalmak és statisztikai adatok. A saját primer kutatásomat egy anonim online kérdőív illetve szakértői mélyinterjú segítségével végeztem el. A kutatás egyértelműen bebizonyította, hogy napjainkban a vállalkozások életében elengedhetetlen a közösségi média platformokon való jelenlét. Azonban online marketing gyakornokként megtanultam, hogy a legfontosabb lépés az ügyfél céljait megismerni, hiszen ezek alapján tudjuk meghatározni a célcsoportot, amely elengedhetetlen, mivel a célcsoportnak megfelelően kell kiválasztanunk a használni kívánt platformot.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztó(k), marketingeszközök, online marketing, reklámkampányok, reklámok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |