Social Commerce napjainkban, valamint várható fejlődése az elkövetkező 5 évben

Hódi Nikolett (2023) Social Commerce napjainkban, valamint várható fejlődése az elkövetkező 5 évben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hódi Nikolett bírálat 2023 január.pdf] PDF
Hódi Nikolett bírálat 2023 január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (417kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ_Hódi Nikolett.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ_Hódi Nikolett.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom a social commerce meglétét hivatott vizsgálni, valamint, hogy az, az elkövetkező 5 évben milyen fejlődésen fog átesni magyar viszonylatban. Tanulmányomban szeretnék választ kapni arra, hogy miként fog változni a social commerce iránti érdeklődés, valamint, hogy ez növekvő vagy csökkenő tendenciát fog mutatni. Különösen az utóbbi felsorolt részt szeretném kifejteni, mivel az évek múlásával szinte teljesen megváltozott az emberek vásárlási szokása, akár a helyszínt, akár a közben felmerülő érzéseket/viselkedést vesszük figyelembe. Az online trendek akár már 1-2 év alatt is nagy változásokon eshetnek át, éppen ezért az emberek többsége megjósolni se tudja, hogy a jelenleg népszerűnek vélt dolgok, mely irányba fognak változni. A fentiek vizsgálatára készítettem saját kutatásokat, amelyeket alább részletezek: Kutatásom célja, hogy megtudjam az emberek, azon belül is a fiatalabb-, illetve a középkorosztály, hogyan viszonyul napjainkban a közösségi médiához, ezen belül is a közösségi kereskedelemhez. Primer kutatásom során kvalitatív és kvantitatív kutatási formát is alkalmaztam. Kvalitatív kutatási formám egy interjú, a kvantitatív pedig egy kérdőív alkalmazása volt. Elsősorban az interjút készítettem el, mivel az ott elhangzottak alapján határozottabban meg tudtam alkotni a kérdőívemet, ez által sokkal biztosabb képet kaptam, hogy mit is szeretnék pontosan megvizsgálni. Az interjút Sütő Olíviával készítettem, aki a Griffwebshop.com, a SHOEZME és a MANDO tulajdonosa, méghozzá egyben marketingese is. A cég és a két márka fő profilja a ruházati termékek kereskedelmi értékesítése.  Olívia sikeresnek vallja az online felületeken történő értékesítést és reklámozást is, azonban véleménye szerint ezt mindenképpen offline tevékenységekkel egészítené ki, a hatékonyabb eredmények érdekében. Szerinte nagy hatása van az emberekre az online világ, de még a jelenlegi helyzetben ez nem elég. A későbbiekben növekedést vár a social media világában, legfőképpen a TikTok területén. A már említett interjút egy kérdőív követte, ami 15 kérdést tartalmazott. Összesen 140 darab válasz érkezett, amelyek közül mind felhasználható volt.   A válaszokból megállapítva, az emberek amellett, hogy ismerik a közösségi médiát, előszeretettel használják is, ezen célból az egyik kérdésem arra irányult, hogy hány közösségi oldalt használnak napi szinten. A legtöbb válasz az összesen 3 darab közösségi média oldalra érkezett, ami 39,3% volt. A 4 vagy 4-nél több közösségi média oldalt igénybe vevők száma se elhanyagolható, ugyanis 17,9%-a 4-nél többet, 17,1%-a pedig 4-et használ. A social media-n belül a social commercere is kitértem, ami alapján a kérdésem, hogy a válaszadó vásárolt-e már a közösségi oldalak shopping/marketplace funkcióját használva. A válaszok: 57,1%-a nem, 42,9% már vásárolt ezeken a felületeken. Azonban, arra, hogy erre a kérdésre miért nem-el válaszoltak többen egy későbbi kérdésben kaptam választ. Arra, hogy mik a főbb félelmek a social media felületeken történő vásárlásoknál, a következő válaszok érkeztek. Az adathalászattal, átverésekkel magyarázták ezeket, sőt nagyon sokan a termékek megfelelő minősége miatt aggódnak. Ebbe beletartozik, a drágább termékeknél a hamisítványok értékesítése és a rossz méret küldése - szeretnék elkerülni az ezzel járó bonyodalmakat. Ezen válaszok alapján az látszik, hogy az emberek nagy részét érdekli a social media, azon belül is a social commerce, csak még nem biztosak a hatékonyságában és vannak kétségeik, amik erősen közrejátszanak döntéseikben. Csakhogy, kijelenthetjük, hogy ezek, a válaszadók által megnevezett aggályok az idő előrehaladtával megoldást találnak és egyre könnyebben lehet majd kiszűrni és kikerülni az online és a social világ rossz oldalát. Ennek eredményeképpen pedig mind a social media, mind pedig a social commerce növekedés elé néz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Oláh Viktória
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fejlődés, közösségi média, social commerce
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:52
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet