Nagy Nikolett (2023) A dohányipar helyzete Magyarországon, illetve a dohányzást befolyásoló tényezők hatása a fogyasztói magatartásra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelés - Nagy Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (64kB) |
|
PDF
Biralat_Nagy_Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (218kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom elsősorban Magyarország jelenlegi dohánypiaci helyzetével, azon belül annak felépítésével, szervezetével és részvevőivel foglalkozik. A dolgozatom másrészt a dohányzásra és a fogyasztói magatartásra gyakorolt eszközök és tényezők hatását vizsgálja. A szakdolgozatom fő célja, hogy egy átfogó képet adjak a jelenlegi magyar dohánypiacról, többek között a piac fő mozgatórugóiról és a fogyasztók befolyásolásáról, azok vásárlási döntéseiről. Az első részben ismertetem a dohányzás és a dohánypiac kialakulásának történetét, annak fontosabb mérföldköveit, érdekességeit a kezdetektől napjainkig. Ezután a dohánypiac legfontosabb résztvevőit, a szeplőket mutatom be, azoknak a felépítéséről és kapcsolódási pontjukról adok információt. Mélyebben beszélek a magyarországi gyárak helyzetéről, gyártó cégekről, szervezetekről, hatóságokról és kiskereskedelmi egységekről. A második részben átfogó képet adok mindazokról az eszközökről és tényezőkről, melyek közvetve és közvetetten is hatást gyakorolnak a fogyasztói döntésre. Ebben a részben fókuszáltan ejtek szót mind a külső, illetve belső eladáshelyi- és kommunikációs reklámeszközök fontosságáról szót ejteni. Továbbiakban az egyes kiskereskedelmi egységek és dohánygyártó cégek között létrejövő polckép szerződésekről, ezen belül a partnerek között létrejött szerződésről, a kapcsolattartás fontosságáról és a fogyasztói befolyásolásnak a mértékéről. Az újonnan bevezetésre került egységes csomagolás jogszabályi előírásairól, a csomagolás okozta nehézségekről, valamint annak a fogyasztókra gyakorolt hatásáról, megjelenítésére is kitérek. A harmadik részben a dohányzási szokásokról lesz szó, azon belül az utóbbi pár év dohányzási tendenciáját, illetve a további jövőképeket vizsgálom. Végül az egyéb dohányeszközökről és alternatívákról is szót ejtek, fókuszálva a hevítéses technológiájú, füstmentes dohányeszközökről. A kutatómunkám során célom annak feltérképezése, hogy a dohányfogyasztók és dohányvásárlók mi alapján döntenek egy adott termék mellett. Melyek azok a tényezők és eszközök, amelyek hatással vannak a dohányzási és vásárlási szokásaikra. A primer kutatásomban elsőnek egy feltáró kvalitatív megkérdezést végzek, három fős mélyinterjú formában. A kutatómunkám második része a kvantitatív kutatás, mely egy online kérdőíves megkérdezésből áll. A kvantitatív kutatás során ismertetem a kapott eredményeket és következtetéseket vonok le. A kvantitatív kutatás után következik a hipotézisvizsgálat, melyben az általam felállított hét hipotézis kerül megvitatásra. A vizsgálat során döntök a hipotézis teljesüléséről vagy éppen elvetéséről, melyet alátámaszok a kutatási eredményekkel. A kutatások során kapott eredményekből következtetéseket vonok le, valamint javaslatokat teszek a problémák megoldására. Végezetül összegzem a teljes szakdolgozatom tartalmát minden szempontból, majd a kutatómunkámat kiegészítem a saját véleményemmel és észrevételeimmel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | áremelkedés, dohánytermék(ek), fogyasztói magatartás, merchandising, reklámeszközök |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:52 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |