Soós Bendegúz (2023) A multi-level marketing megítélése a huszonévesek körében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Soós Bendegúz - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
szakdolgozat-értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (597kB) |
|
PDF
Értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (279kB) |
Absztrakt (kivonat)
Tizedikes gimnazista korom óta átlagosan havonta kapok idegenektől olyan megkereséseket a közösségi média felületein sablonüzenetek formájában, melyek szabad életet és anyagi függetlenséget ígérnek. A közös pont ezekben az üzenetekben, hogy multi-level marketing cégek ügynökeitől érkeznek, akik embereket próbálnak toborozni a csapatukba. A kutatásom során arra a kérdésre próbáltam keresni a választ, hogy egyrészről mit lehet tudni az MLM-ről, és az MLM ügynökök által gyakran hangoztatott ígéretek mennyiben fedik a valóságot, másrészről meg, hogy a rendszer egyik fő célközönsége a munkaerőpiacra épp kilépő huszonéves korosztály mit gondol az MLM-ről, és nyitottak lennének-e a rendszer kipróbálására. Előzetesen arra számítottam, hogy a korosztályom elutasító az MLM-mel kapcsolatban. A kutatásom első részében, a szakirodalmi áttekintés során az volt a célom, hogy egy átfogó képet adjak az MLM-ről, ennek keretében bemutattam a rendszer kialakulását és működését, és megvizsgáltam a rendszerrel kapcsolatos kritikák igazságtartalmát. Ezután a primer kutatásom során a huszonévesek véleményére voltam kíváncsi, ezt egyrészt egy kérdőíves vizsgálattal próbáltam kideríteni, melyben 155 ember vett részt, másrészt 3 mélyinterjút is készítettem, olyan emberekkel, akik kipróbálták az MLM-es munkavégzést. A kutatás befejezése után elmondható, hogy az eredmények az általam vártak alapján alakultak. A szekunder kutatásom arra derített fényt, hogy a sok hangzatos ígértet valóban túl szép, hogy igaz legyen, és az MLM-mel foglalkozók döntő többsége (minden általam talált kutatás esetében 90% feletti volt ez az arány) veszteségesen működik. A primer kutatásom konklúziójaként azt lehet mondani, hogy a huszonéves korosztály meglehetősen elutasító a multi-level marketinggel szemben, mely többek között a rossz toborzási módszereknek, a túlárazott termékeknek és a rendszer általános rossz megítélésének köszönhető.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | huszonéves korosztály, marketing, MLM, multilevel marketing, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:52 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |