Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - nehézségek és pozitív tapasztalatok

Borbély Judit (2022) Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - nehézségek és pozitív tapasztalatok. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - nehézségek és pozitív tapasztalatok_borbélyjudit (1).pdf] PDF
Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - nehézségek és pozitív tapasztalatok_borbélyjudit (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (723kB)
[thumbnail of Borbély_Judit_PSZK.pdf] PDF
Borbély_Judit_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (98kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022 Borbély Judit.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Borbély Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (468kB)
[thumbnail of Bírálat_BJ.pdf] PDF
Bírálat_BJ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (457kB)

Absztrakt (kivonat)

Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben – nehézségek és pozitív tapasztalatok Pályamunkám során azt a témakört fogom körbejárni, hogy a gamifikáció bevezetésével kapcsolatban milyen pozitív és negatív tapasztalatai vannak a vállalatoknak. Ez magába foglalja a gamifikáció értelmezését és eszköztárának ismertetését, a pszichológiai hátterének feltérképezését, a releváns alkalmazási területek bemutatását, illetve a gamifikáció gyakorlatban való alkalmazásának körbejárását. 7 vállalat beszámolója alapján beszélek a gamifikáció bevezetése mögött meghúzódó célokról, a gamifikációs elemek alkalmazási példáiról, körbejárom a bevezetés során felmerült legjellemzőbb nehézségeket és kihívásokat, és ismertetem a bevezetést követő pozitív tapasztalatokat. Kutatási kérdések: - A szakirodalom alapján mit értünk gamifikáció alatt, milyen területeken alkalmazzák a vállalatok, és hogyan néz ki a gyakorlatban a gamifikáció alkalmazása - Milyen kihívásokkal néztek szembe az interjúztatott vállalatok a gamifikáció bevezetése során Hogyan kezelték ezeket a helyzeteket - Milyen pozitív hatást gyakorolt a gamifikáció használata ezekre a vállalatokra a bevezetést követően A szakirodalom feldolgozásával egyidejűleg 7 vállalattal készítettem interjút, amelyek módszertanukat tekintve egyéni, félig strukturált interjúk voltak. Az interjúalanyok a vállalat olyan képviselői voltak, akik a gamifikáció bevezetése során kulcsszerepet játszottak, és a folyamatot az elejétől a végéig lekövették. A félig strukturált interjú helyzet megválasztását az indokolta, hogy így lehetőség adódott rá, hogy feltegyem a konkrét kérdéseimet, ugyanakkor teret engedhettünk a szabad beszélgetésnek és további kérdéseknek is, a téma mélyebb feltérképezésének érdekében. A vizsgált vállalatokkal folytatott interjúk során kiderült, hogy a vállalatok hasonló kihívásokkal néztek szembe a gamifikáció bevezetése során. A gamifikáció alkalmazási területét tekintve egy rugalmas eszköztárról beszélünk, hiszen pozitív hatással lehet a HR, marketing, a képzések, de akár a menedzsment vagy szervezeti kultúra életére is. A dolgozatom egyik legfontosabb tanulsága, hogy a gamifikáció bevezetésekor érdemes szem előtt tartanunk, hogy melyik eszközről milyen felhasználói visszajelzések érkeznek hozzánk, és mit képviselnek a releváns kutatások.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Forman Norbert
Külső
egyetemi tanársegéd; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK
NEM RÉSZLETEZETT
Szigili Krisztina
Belső
Mestertanár; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: gamification, Gamifikáció, HR, játék, Játékosítás, szervezeti kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:30
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet