Borbély Judit (2022) Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - nehézségek és pozitív tapasztalatok. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben - nehézségek és pozitív tapasztalatok_borbélyjudit (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (723kB) |
|
PDF
Borbély_Judit_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (98kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Borbély Judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (468kB) |
|
PDF
Bírálat_BJ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (457kB) |
Absztrakt (kivonat)
Gamifikáció bevezetése vállalati környezetben – nehézségek és pozitív tapasztalatok Pályamunkám során azt a témakört fogom körbejárni, hogy a gamifikáció bevezetésével kapcsolatban milyen pozitív és negatív tapasztalatai vannak a vállalatoknak. Ez magába foglalja a gamifikáció értelmezését és eszköztárának ismertetését, a pszichológiai hátterének feltérképezését, a releváns alkalmazási területek bemutatását, illetve a gamifikáció gyakorlatban való alkalmazásának körbejárását. 7 vállalat beszámolója alapján beszélek a gamifikáció bevezetése mögött meghúzódó célokról, a gamifikációs elemek alkalmazási példáiról, körbejárom a bevezetés során felmerült legjellemzőbb nehézségeket és kihívásokat, és ismertetem a bevezetést követő pozitív tapasztalatokat. Kutatási kérdések: - A szakirodalom alapján mit értünk gamifikáció alatt, milyen területeken alkalmazzák a vállalatok, és hogyan néz ki a gyakorlatban a gamifikáció alkalmazása - Milyen kihívásokkal néztek szembe az interjúztatott vállalatok a gamifikáció bevezetése során Hogyan kezelték ezeket a helyzeteket - Milyen pozitív hatást gyakorolt a gamifikáció használata ezekre a vállalatokra a bevezetést követően A szakirodalom feldolgozásával egyidejűleg 7 vállalattal készítettem interjút, amelyek módszertanukat tekintve egyéni, félig strukturált interjúk voltak. Az interjúalanyok a vállalat olyan képviselői voltak, akik a gamifikáció bevezetése során kulcsszerepet játszottak, és a folyamatot az elejétől a végéig lekövették. A félig strukturált interjú helyzet megválasztását az indokolta, hogy így lehetőség adódott rá, hogy feltegyem a konkrét kérdéseimet, ugyanakkor teret engedhettünk a szabad beszélgetésnek és további kérdéseknek is, a téma mélyebb feltérképezésének érdekében. A vizsgált vállalatokkal folytatott interjúk során kiderült, hogy a vállalatok hasonló kihívásokkal néztek szembe a gamifikáció bevezetése során. A gamifikáció alkalmazási területét tekintve egy rugalmas eszköztárról beszélünk, hiszen pozitív hatással lehet a HR, marketing, a képzések, de akár a menedzsment vagy szervezeti kultúra életére is. A dolgozatom egyik legfontosabb tanulsága, hogy a gamifikáció bevezetésekor érdemes szem előtt tartanunk, hogy melyik eszközről milyen felhasználói visszajelzések érkeznek hozzánk, és mit képviselnek a releváns kutatások.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | gamification, Gamifikáció, HR, játék, Játékosítás, szervezeti kultúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |