Faludi Nikolasz Zsolt (2022) Generációk viszonyulása a luxusmárka hamisítványokhoz. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Faludi_Garlati_Hüvös_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Faludi_Garlati_Hüvös_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (131kB) |
|
PDF
Dolgozat bírálati lap Faludi-Garlati-Hűvös.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (368kB) |
|
PDF
Faludi.Niklasz.Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (245kB) |
Absztrakt (kivonat)
Faludi Nikolasz Zsolt Garlati Luca Hüvös Gabriella Mandula 3. aktív félév Kereskedelem és marketing BGE-KKK Generációk viszonyulása a luxusmárka hamisítványokhoz Kutatásunkat legfőképpen a divat iránti érdeklődésünk motiválta. Szüleink, akik még nem éltek annyira globalizált világban, mint mi, sokszor nem is ismerik azokat a márkákat, amik nekünk természetesek. Sajnos ezért átverés áldozatai is könnyebben lesznek, mert nem tudnak különbséget tenni az eredeti és a „kamu” között. TDK dolgozatunk célja, hogy átfogóbb képet kaphassunk arról, hogy mik ezek a bizonyos generációs szakadékok, mivel vagyunk mi tájékozottabbak, illetve, hogy tudatosabban vásárolunk-e. Dolgozatunkat az alábbi kérdések szerint készítettük: Miért érzi többnek magát valaki egy márkás és drágább darabtól (Társadalmilag belénk nevelték, azt, hogy attól lesz valaki divatos, hogy nagy márkák darabjait hordja Vajon akik nem követik a divatot mi alapján vásárolnak ) Milyen hatással vannak a luxusmárkák hírnevére a replikák (Elbagatellizálja a márka minőségét Megteszi-e a hatását a hamisítványok gyártásának tiltása Vajon befolyásolja-e az eredeti darabok presztízsét Van-e egyáltalán presztízse a nagy logós ruháknak, vagy inkább visszataszító ) Miért vesszük meg a hamisítványt, ha tudjuk, hogy nem etikus (Tényleg azért vesszük, mert nem engedhetjük meg magunknak az eredetit Fenntarthatóak-e ezeknek a ruháknak a gyártásai Összefügg a minőség az árral ) A kérdőívünket, illetve a mélyinterjú alanyainkat kettő generációra osztottuk: velünk egyidős, 20-as éveikben járó fiatalok, valamint szüleink korosztálya. Interjúalanyainkat tehát mindkét korosztályból választottuk és ügyeltünk arra, hogy legyen olyan is az alanyok között, aki foglalkozik a divattal és olyan is, aki nem feltétlen. Mindenféle interjú és kérdőív nélkül már sejtettük, hogy – ahogy más területen is – a generációs különbségnek köszönhetően nagyon eltérő nézetekről fog vallani a két korcsoport. Habár, számításunk ellenére egészen hasonló véleményen van a két korosztály, de mindenféleképpen kijött pár érdekes statisztika a téma kutatása közben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fogyasztói magatartás, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |