A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata

Szőrös Dávid Ármin (2022) A fogyasztók reklámelutasító magatartásának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szőrös Dávid KVIK.pdf] PDF
Szőrös Dávid KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of rezumé.zip] Archive (ZIP)
rezumé.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (205kB)
[thumbnail of Szőrös_Dávid_KVIK_PWR.pdf] PDF
Szőrös_Dávid_KVIK_PWR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (250kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_SZIG.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_SZIG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (175kB)

Absztrakt (kivonat)

A világban végbemenő változások, köztük a felgyorsult információcsere hatással van a fogyasztók viselkedésére. Az információ szabad elérhetősége lehetőséget biztosít az emberek számára, hogy tájékozottabbak legyenek az élet különböző területein. A „megokosodott” vásárló, már tudatában van az értékesítést elősegítő eszközök tárházával, ezáltal képes tudatos reklámelutasító magatartást tanúsítani. A téma fontosságát az adja, hogy manapság bárhol járunk az életben, egyre sűrűbben találkozunk elkerülhetetlen kéretlen reklámtartalmakkal. A fogyasztókban jogosan alakulhat ki az érzés, hogy elegünk van és tenni akarnak ellene. Ha a fogyasztókban elhatalmasodik egyfajta utálat és ellenérzet feladják elveiket és előfizetnek a reklámmentességért Az adatgyűjtés szekunder információk tanulmányozásával indult, mely során a már meglévő cikkek, tanulmányok és kutatások kerültek feltárásra. 2019-ben még mindig a TV reklámot tartották a leghatékonyabbnak az emberek, ami azért érdekes, mert egy másik adat alapján egyre kevésbé népszerű platform a hagyományos televízió. A kutatás alapja egy primer kvantitatív kérdőíves kutatás volt, melyben a hangsúly a befejezett, feleletválasztós és likert skálás kérdések voltak. Az eredmények mélyebb megértése érdekében pedig kvalitatív csoportos interjút folytattam le. Az adatok digitalizálása után a mélyelemzés SPSS program segítségével történt. A leíró statisztikai adatok Perason féle korrelációs vizsgálattal és klaszter analízissel került feldolgozásra. A primer kutatás szerint, a válaszadók több mint a fele gondolja úgy, hogy inkább tudatos a reklámelutasító magatartása, minthogy nem az. Annak ellenére, hogy a kitöltők majdnem 85% nyilatkozott úgy, hogy nem szívesen kapcsolódik bele valamilyen promócióba, a kétharmaduk azt állítja, hogy nem bánja a reklám fogyasztását, ha cserébe kapnak is valamit. Majdnem 60% pedig már pénzt is adott ki reklámújságért (pl. Glamour magazin). Habár azt állították tudatosan kerülik a reklámokat, csupán 48% használ adblockert (hirdetés blokkolót). Ezen eredmények alapján az emberek mégsem annyira tájékozottak lehetőségeikről, mint azt megítélik. Továbbá a kutatás kitér a regionális, jövedelmi és nemi különbözőségekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: 20. század, fogyasztói magatartás, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:30
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet