Balaj Lourdes Maria (2022) Fast fashion, avagy a tudatos tudatlan öltözködés. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Fast fashion, avagy tudatos tudatlan öltözködés.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (441kB) |
|
PDF
rezume.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (77kB) |
|
PDF
Balaj-Hrabovszki_dolgozat_bírálati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (124kB) |
|
PDF
TDK 2022 Bírálat Balaj Lourdes Mária.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (557kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatunkban a Fast Fashion fogalom ismertetésével foglalkozunk, illetve azzal, hogy miért örvend ilyen nagy és egyre nagyobb népszerűségnek napjainkban. Kutatásunk során, egy multinacionális divatcéget is bemutatunk, melyet röviden elemezünk, annak érdekében, hogy választ kapjunk dolgozatunk fő kérdésére: miért választja a legtöbb ember a fast fashiont Ehhez az elemzéshez társul egy kérdőíves módszer, amellyel az a célunk, hogy közvetlenül a Z generációs alanyoktól tudjuk meg a vásárlási és fogyasztási szokásaikat. Ezenfelül annak érdekében, hogy egy pontosabb képet kapjunk a választott vállalatról, a cég egyik menedzsere is a kérdőíves módszer egyik alanya. A feltáró kutatásunk során többek közt a következő kérdéseket tettük fel a fiatal alanyoknak: • Miért választja a fast fashiont • Amikor vásárol, azt céltudatosan teszi, vagy csak akkor vásárol, ha megtetszik valami az üzletben • Milyen gyakran vásárol olyan ruhadarabokat, amelyeket aztán soha nem hord • Mennyire befolyásolja a termék ára a vásárlása során Ezeken túl, dolgozatunkban kitérünk több témára is, mint például, reklám-pszichológiára, a 4C és 4P modell marketing teóriára, a fenntarthatóságra, valamint a környezet szennyezésre is. Az elért eredményeink kimutatják, hogy összefüggés van a vevők motivációs szándéka és a vásárlás között.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fenntarthatóság, fogyasztói szokások, környezeti hatások, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |