Fast fashion, avagy a tudatos tudatlan öltözködés

Balaj Lourdes Maria (2022) Fast fashion, avagy a tudatos tudatlan öltözködés. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Fast fashion, avagy tudatos tudatlan öltözködés.pdf] PDF
Fast fashion, avagy tudatos tudatlan öltözködés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (441kB)
[thumbnail of rezume.pdf] PDF
rezume.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (77kB)
[thumbnail of Balaj-Hrabovszki_dolgozat_bírálati_lap_2022.pdf] PDF
Balaj-Hrabovszki_dolgozat_bírálati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (124kB)
[thumbnail of TDK 2022 Bírálat Balaj Lourdes Mária.pdf] PDF
TDK 2022 Bírálat Balaj Lourdes Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (557kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatunkban a Fast Fashion fogalom ismertetésével foglalkozunk, illetve azzal, hogy miért örvend ilyen nagy és egyre nagyobb népszerűségnek napjainkban. Kutatásunk során, egy multinacionális divatcéget is bemutatunk, melyet röviden elemezünk, annak érdekében, hogy választ kapjunk dolgozatunk fő kérdésére: miért választja a legtöbb ember a fast fashiont Ehhez az elemzéshez társul egy kérdőíves módszer, amellyel az a célunk, hogy közvetlenül a Z generációs alanyoktól tudjuk meg a vásárlási és fogyasztási szokásaikat. Ezenfelül annak érdekében, hogy egy pontosabb képet kapjunk a választott vállalatról, a cég egyik menedzsere is a kérdőíves módszer egyik alanya. A feltáró kutatásunk során többek közt a következő kérdéseket tettük fel a fiatal alanyoknak: • Miért választja a fast fashiont • Amikor vásárol, azt céltudatosan teszi, vagy csak akkor vásárol, ha megtetszik valami az üzletben • Milyen gyakran vásárol olyan ruhadarabokat, amelyeket aztán soha nem hord • Mennyire befolyásolja a termék ára a vásárlása során Ezeken túl, dolgozatunkban kitérünk több témára is, mint például, reklám-pszichológiára, a 4C és 4P modell marketing teóriára, a fenntarthatóságra, valamint a környezet szennyezésre is. Az elért eredményeink kimutatják, hogy összefüggés van a vevők motivációs szándéka és a vásárlás között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: divat, fenntarthatóság, fogyasztói szokások, környezeti hatások, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:30
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet