Weppert Míra (2022) A biztos belföld vagy a népszerű külföld, avagy hogyan döntenek a magyar fiatalok, ha utazásról van szó. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Weppert_Míra_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Weppert_Míra_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (104kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_Weppert Míra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (589kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_Weppert Míra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (144kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években, valamint jelenleg is, különböző megpróbáltatásokkal kell szembenéznie a turisztikai szektornak. Covid járvány, háború, energiaválság, magasfokú infláció- mind súlyosan megnehezítették a turizmus működését. Ennek ellenére a magyar fiatalok körében az utazási kedv nem csökkent, hanem inkább nőtt az elmúlt időszakban. Az utazás trendivé vált, a luxuscikkek helyett napjaink fiatalja az élményeket keresi, melyeket megoszthat ismerőseivel. A diszkont légitársaságok által kínált kedvező árú repülőjegyek és a megosztott szálláshelyek elérhetővé teszik az európai városok látogatását, alacsony költségvetésből. Ezt kihasználva a fiatal nemzedék gyakran kel útra és választ külföldi desztinációt. Ebből kifolyólag fontos lenne, hogy szemléletet váltva, Magyarország értékeit és rejtett kincseit is felfedezzék. A járványhelyzet megerősítette a belföldi turizmust, hisz a határlezárások, oltottsági, tesztelési kötelezettségek következtében felértékelődött a biztonság tényezője, s ezáltal a belföldi utazások. A hazai turizmus fejlesztésére néhány évvel ezelőtt hosszú távra megtervezett stratégiát alkottak, mely kampányaival, programjaival, egységesítéseivel, vonzóbbá tette az országról alkotott képet, turisztikai imázst. Kutatásom célja, felmérni a magyar fiatalok utazási szokásait, hogy mi alapján választanak úti célt, mi motiválja őket, valamint, hogy miért döntenek sokan külföldi utak mellet, a belföldivel szemben. További célom, hogy feltárjak olyan lehetőségeket, amelyekkel a hazai desztinációk népszerűbbé válhatnak körükben. Felmértem a magyar turisztikai kampányok a ’Csodásmagyarország’ és a ’Hol vagy, Kajla ’ ismeretségét, hatékonyságát. A kutatási kérdések megválaszolására két adatgyűjtési módszerrel került sor. A célcsoport, az Y és Z generáció szokásai kérdőív formájában, nyitott és zárt kérdésekkel egyaránt kerültek felmérésre. Az összegyűjtött 450 kitöltő adatainak kiértékelése statisztikai módszerekkel történt. Emellett 4 turisztikai szakemberrel készült szakértői mélyinterjú, többek között az MTÜ kampányaiért felelős marketingigazgatóval, egy utazási iroda vezetőjével, egy Tourinform iroda dolgozójával és a Pannonhalmi Főapátság turisztikai elöljárójával, strukturált, nyitott kérdések alkalmazásával. A beszélgetések során feltárult, hogy a Covid-járvány hogyan befolyásolta a belföldi idegenforgalmat, ezáltal a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia átalakítását. Ezenfelül fény derült arra is, hogy mi alapján készülnek a turisztikai kampányok tartalmai az online felületekre. Továbbá, hogy mely területen lehet még jövőbeni fejlődés a hazai turizmust illetően, amely a fiatalok számára érdekes lehet. Az eredmények átfogó képet nyújtanak a fiatalok és már az alfa generáció utazási szokásairól is, mely visszajelzés és iránymutatás lehet a szakmának.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | belföldi utazások, külföldi utazások, turizmus, Y generáció, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |