A Z generáció médiafogyasztása

Erényi Vanessza (2022) A Z generáció médiafogyasztása. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Erényi_Vanessza_KKK.pdf] PDF
Erényi_Vanessza_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (684kB)
[thumbnail of Erényi_Vanessza_KKK_rezümé.pdf] PDF
Erényi_Vanessza_KKK_rezümé.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (59kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 3.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 3.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (82kB)
[thumbnail of Erényi_Vanessza_TDK_Dolgozat_biralat_2022.pdf] PDF
Erényi_Vanessza_TDK_Dolgozat_biralat_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (121kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Z generáció médiahasználatát szeretném elemezni, és annak hatását a világra, az emberi kapcsolatokra, és magukra a digitális bennszülöttekre. Hipotézisem, hogy az újmédia megjelenése is egy olyan történelmi esemény, amely merőben megváltoztatta a világnézetünket, az önképünket, a véleményünket, az emberi kapcsolatainkat és az egész gondolkodásmódunkat, csakúgy, mint bármilyen másik történelmi esemény. A különbség az, hogy a digitalizáció fokozatosan és észrevétlenül épült be a mindennapjainkba, napi rutinunk részévé vált, és nem egycsapásra történt. A dolgozatommal azt szeretném bebizonyítani, hogy az újmédia, azon belül is legfőképpen a social média az oka annak, hogy létrejött egy szorongó generáció, a generációs szakadék pedig a megszokottnál is mélyebb köztük és az idősebb nemzedékek között. A felgyorsult világban egyre nehezebb lépést tartani a fiatalokkal, maguknak a fiataloknak is nehéz lépést tartani egymással és a világban zajló eseményekkel. Másik hipotézisem, hogy a social médiának több a veszélye, mint a haszna, ezt pedig a közösségi média felületek mögött álló munkaerő marketingfogásaival szeretném bemutatni.Elsőkörben szeretném bemutatni kik azok a Z generációsok, majd rátérek mit jelent számukra a médiahasználat, és ez miben különbözik az idősebb nemzedékek által ismert médiavilágról. Ezek után célom, hogy elemezzem a közösségi médiák pszichológia hatását a fiatalokra nézve, valamint a médiahasználatot, mint társadalmi felelősségvállalást szeretném bemutatni. Szekunder kutatásom lezárásaként egy hagyományos médiahasználatot, a televizíózást szeretném elemezni, majd párhuzamot vonni a hagyományos tévé műsorok és a streaming csatornák között.Primer kutatásom célja a Z generációsok médiahasználatának megismerése volt, ehhez pedig kérdőíves kutatást végeztem. A kérdőívet 100 fő Z generációs egyén töltötte ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: 21. század, digitalizáció, fiatalok, internet, közösségi média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:30
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet