A hazai tej-és tejtermékek helyzete a kiskereskedelmi láncok és a generációs csoportok tekintetében

Katona Patrik (2022) A hazai tej-és tejtermékek helyzete a kiskereskedelmi láncok és a generációs csoportok tekintetében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A HAZAI TEJ-ÉS TEJTERMÉKEK HELYZETE A KISKERESKEDELMI LÁNCOK ÉS A GENERÁCIÓS CSOPORTOK TEKINTETÉBEN.pdf] PDF
A HAZAI TEJ-ÉS TEJTERMÉKEK HELYZETE A KISKERESKEDELMI LÁNCOK ÉS A GENERÁCIÓS CSOPORTOK TEKINTETÉBEN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Katona_Szőke_KKK.pdf] PDF
Katona_Szőke_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (165kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 2.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 2.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (85kB)
[thumbnail of Katona Patrik_Szőke Rebeka_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
Katona Patrik_Szőke Rebeka_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (101kB)

Absztrakt (kivonat)

A Hazai Tej-és Tejtermékek helyzetE a kiskereskedelmi láncok és a generációs csoportok tekintetében Feltáró kutatási munkánkat a hazai termékek körében végezzük azon belüli is a tej-és tejtermékek körét vizsgáljuk meg alaposabban. Kutatásunkat két részre osztjuk, ahol szeretnénk megvizsgálni, hogy a tejek és tejtermékek körében megfelel-e a valóságnak a kiskereskedelmi láncok kommunikációja annak értelmében, hogy a teljesen hazai termékek nagyobb arányban találhatóak e meg, mint külföldi termékek a termékcsoporton belül. A második részben pedig azt szeretnénk vizsgálni, hogy a generációk között hogyan változott a tejtermékek fogyasztása és hogy mennyire fontos a mai fiatalok számára a hazai termékek vásárlása Kutatásunk legfőbb kérdései tehát azok, hogy megfelel-e a kiskereskedelmi láncok kommunikációja a valóságnak, illetve, hogy a különböző generációk hogyan viszonyulnak a tejtermékekhez Ø A kiskereskedelmi láncokban a hazai termékek részaránya nagyobb, mint a külföldieké Ø A generációk között a tejtermékek fogyasztásában növekvő tendencia figyelhető meg Ø A fiatalabb generációk jobban preferálja a hazai termékeket, mint az idősebbek Kutatómunkánk során először szekunder kutatás keretein belül megvizsgáltuk, hogy mikor kezdtek el nagyobb jelentőséget kapni a hazai termékek majd a kutatás későbbi fázisában terepmunka keretein belül felmérést végeztünk öt kereskedelmi lánc kínálata között a termékcsoporton belül majd összehasonlítottuk a 2020-ban a NÉBIH által készített kutatás eredményeivel. Ennek eredményeképpen pedig megállapítottuk, hogy az általunk vizsgált mintába tartozó kiskereskedelmi láncokban bizonyos termékcsoportok esetében vannak csak nagyobb arányban jelen a hazai termékek Kutatásunk második részét kvantitatív módon végeztük, melynek során online kérdőív segítségével végeztünk felmérést, hogy a különböző generációk között miként változott a tejtermékek fogyasztása, illetve, hogy a fiatalabb generáció tagjai nagyobb figyelmet fordítanak-e arra, hogy hazai tejterméket vásároljanak. A kutatásunk során a Baby Boomer, X, Y és Z generáció tagjait kérdeztük meg A kutatásunkat 2022.10.25.-2022.11.01. között végeztük, melynek eredményeként 315 válasz érkezett. Az adatok tisztítása után a feldolgozást Microsoft Excel segítségével végeztük. Melynek eredményeként kiderült, hogy az általunk vizsgáltak körében tényleg több tejterméket fogyasztanak a fiatalok azonban nem preferálják jobban a hazai termékeket, mint az idősebb generáció tagjai

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:29
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet