Katona Patrik (2022) A hazai tej-és tejtermékek helyzete a kiskereskedelmi láncok és a generációs csoportok tekintetében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
A HAZAI TEJ-ÉS TEJTERMÉKEK HELYZETE A KISKERESKEDELMI LÁNCOK ÉS A GENERÁCIÓS CSOPORTOK TEKINTETÉBEN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Katona_Szőke_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (165kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Kgy 2.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (85kB) |
|
PDF
Katona Patrik_Szőke Rebeka_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (101kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Hazai Tej-és Tejtermékek helyzetE a kiskereskedelmi láncok és a generációs csoportok tekintetében Feltáró kutatási munkánkat a hazai termékek körében végezzük azon belüli is a tej-és tejtermékek körét vizsgáljuk meg alaposabban. Kutatásunkat két részre osztjuk, ahol szeretnénk megvizsgálni, hogy a tejek és tejtermékek körében megfelel-e a valóságnak a kiskereskedelmi láncok kommunikációja annak értelmében, hogy a teljesen hazai termékek nagyobb arányban találhatóak e meg, mint külföldi termékek a termékcsoporton belül. A második részben pedig azt szeretnénk vizsgálni, hogy a generációk között hogyan változott a tejtermékek fogyasztása és hogy mennyire fontos a mai fiatalok számára a hazai termékek vásárlása Kutatásunk legfőbb kérdései tehát azok, hogy megfelel-e a kiskereskedelmi láncok kommunikációja a valóságnak, illetve, hogy a különböző generációk hogyan viszonyulnak a tejtermékekhez Ø A kiskereskedelmi láncokban a hazai termékek részaránya nagyobb, mint a külföldieké Ø A generációk között a tejtermékek fogyasztásában növekvő tendencia figyelhető meg Ø A fiatalabb generációk jobban preferálja a hazai termékeket, mint az idősebbek Kutatómunkánk során először szekunder kutatás keretein belül megvizsgáltuk, hogy mikor kezdtek el nagyobb jelentőséget kapni a hazai termékek majd a kutatás későbbi fázisában terepmunka keretein belül felmérést végeztünk öt kereskedelmi lánc kínálata között a termékcsoporton belül majd összehasonlítottuk a 2020-ban a NÉBIH által készített kutatás eredményeivel. Ennek eredményeképpen pedig megállapítottuk, hogy az általunk vizsgált mintába tartozó kiskereskedelmi láncokban bizonyos termékcsoportok esetében vannak csak nagyobb arányban jelen a hazai termékek Kutatásunk második részét kvantitatív módon végeztük, melynek során online kérdőív segítségével végeztünk felmérést, hogy a különböző generációk között miként változott a tejtermékek fogyasztása, illetve, hogy a fiatalabb generáció tagjai nagyobb figyelmet fordítanak-e arra, hogy hazai tejterméket vásároljanak. A kutatásunk során a Baby Boomer, X, Y és Z generáció tagjait kérdeztük meg A kutatásunkat 2022.10.25.-2022.11.01. között végeztük, melynek eredményeként 315 válasz érkezett. Az adatok tisztítása után a feldolgozást Microsoft Excel segítségével végeztük. Melynek eredményeként kiderült, hogy az általunk vizsgáltak körében tényleg több tejterméket fogyasztanak a fiatalok azonban nem preferálják jobban a hazai termékeket, mint az idősebb generáció tagjai
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:29 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |