Baranyák Tamás (2022) Az online vásárlás helyzete 2022-ben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
Előnézet |
PDF
Az online vásárlás helyzete 2022-ben.pdf Download (1MB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
Kónya_Baranyák_KKK.pdf Download (119kB) | Előnézet |
PDF
2022. TDK Baranyák - Kónya.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
|
PDF
Baranyak.Konya_Biralat_ML.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (690kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az Online vásárlás helyzete 2022-ben Kutatásunkban az élelmiszerláncok online vásárlási lehetőségeivel foglalkozunk, azon belül is olyan kiskereskedelmi FMCG-kereskedőkkel, akik meglévő áruházi háttérre alapulnak. Kutatásunk alapvető hipotézise a következő: 2030-ra az kiskereskedelmi összeladások 30%-át az online vásárlások fogják képezni. Eladásmenedzsmentre alapuló kutatásunk során a 2021-es és 2022-es adatok alapján legfőképp a legnagyobb online forgalmú áruházi háttérrel rendelkező céggel foglalkoztunk, amely a Tesco. Ezen felül szekunder kutatásunkban foglalkoztunk még a második és harmadik legnagyobb forgalmúval is, amely a SPAR és az Auchan. Kitértünk még a boltok fenntarthatóság felé tett lépéseivel kapcsolatban, valamint foglalkoztunk a közösségi média jelenlétükkel is. Külön figyelmet szenteltünk az infláció szerepének és a boltok cselekvéseinek ezzel kapcsolatban. Primer kutatásunkban végeztünk piackutatást és egy speciális kutatást is végeztünk a beépített főnök mintájára, amely során egyikőnk a Tesco áruház munkatársaként dolgozott, hogy nagyobb rálátása legyen a folyamatokra. Mélyinterjút is készítettünk Póka Viktorral, a Tesco áruházlánc egyik Közép-Európai Online Menedzserével. Ezen interjú során statisztikákat is biztosítottak számunkra, amelyet összehasonlítottunk a 2018-ban a Tesco Online ötödik szülinapja alkalmából a nagyközönség elé tárt adatokkal, amelyek alátámasztották a mélyinterjúban kapott válaszokat, valamint a saját teóriáinkat is. Dolgozatunk végén konklúziót vontunk le a fent említett kutatási módszerek segítségével az online vásárlási platform kihasználtságáról, valamint az ahhoz kapcsolódó folyamatok fejleszthetőségéről a Tesco esetében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kereskedelem, kiskereskedelem | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:29 | ||
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:29 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43721 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43721 |
Actions (login required)
Tétel nézet |