Az online vásárlás helyzete 2022-ben

Baranyák Tamás (2022) Az online vásárlás helyzete 2022-ben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az online vásárlás helyzete 2022-ben.pdf]
Előnézet
PDF
Az online vásárlás helyzete 2022-ben.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Kónya_Baranyák_KKK.pdf]
Előnézet
PDF
Kónya_Baranyák_KKK.pdf

Download (119kB) | Előnézet
[thumbnail of 2022. TDK Baranyák - Kónya.pdf] PDF
2022. TDK Baranyák - Kónya.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (81kB)
[thumbnail of Baranyak.Konya_Biralat_ML.pdf] PDF
Baranyak.Konya_Biralat_ML.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (690kB)

Absztrakt (kivonat)

Az Online vásárlás helyzete 2022-ben Kutatásunkban az élelmiszerláncok online vásárlási lehetőségeivel foglalkozunk, azon belül is olyan kiskereskedelmi FMCG-kereskedőkkel, akik meglévő áruházi háttérre alapulnak. Kutatásunk alapvető hipotézise a következő: 2030-ra az kiskereskedelmi összeladások 30%-át az online vásárlások fogják képezni. Eladásmenedzsmentre alapuló kutatásunk során a 2021-es és 2022-es adatok alapján legfőképp a legnagyobb online forgalmú áruházi háttérrel rendelkező céggel foglalkoztunk, amely a Tesco. Ezen felül szekunder kutatásunkban foglalkoztunk még a második és harmadik legnagyobb forgalmúval is, amely a SPAR és az Auchan. Kitértünk még a boltok fenntarthatóság felé tett lépéseivel kapcsolatban, valamint foglalkoztunk a közösségi média jelenlétükkel is. Külön figyelmet szenteltünk az infláció szerepének és a boltok cselekvéseinek ezzel kapcsolatban. Primer kutatásunkban végeztünk piackutatást és egy speciális kutatást is végeztünk a beépített főnök mintájára, amely során egyikőnk a Tesco áruház munkatársaként dolgozott, hogy nagyobb rálátása legyen a folyamatokra. Mélyinterjút is készítettünk Póka Viktorral, a Tesco áruházlánc egyik Közép-Európai Online Menedzserével. Ezen interjú során statisztikákat is biztosítottak számunkra, amelyet összehasonlítottunk a 2018-ban a Tesco Online ötödik szülinapja alkalmából a nagyközönség elé tárt adatokkal, amelyek alátámasztották a mélyinterjúban kapott válaszokat, valamint a saját teóriáinkat is. Dolgozatunk végén konklúziót vontunk le a fent említett kutatási módszerek segítségével az online vásárlási platform kihasználtságáról, valamint az ahhoz kapcsolódó folyamatok fejleszthetőségéről a Tesco esetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kereskedelem, kiskereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:29
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:29
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43721 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/43721

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet