Estók Ágnes (2022) Megismerni és megszeretni - Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Estók_Ágnes_PSZK_TDK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Estók_Ágnes_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (138kB) |
|
PDF
Estok_Agnes_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (132kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_Estók Ágnes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (256kB) |
Absztrakt (kivonat)
Mottóm: Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyerekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad. (Eötvös József) Dolgozatomban szeretném feltárni a BGE-PSZK másodéves gazdálkodási és menedzsment, valamint pénzügy és számvitel alapszakosok visszajelzéseit, amely alapul szolgálhat a hallgatóknak, hogy szembesüljenek motivációikkal és szokásaikkal, és ezeket az oktatók is megismerve, reményeim szerint képesek lesznek jobban megérteni a hallgatóikat és ezek hatása még nyitottabbak lesznek a változásokra és változtatásokra. A szakirodalom feldolgozás alkalmával igyekeztem áttekinteni a hazai felsőoktatás jelenlegi helyzetét és kilátásait, a hallgatók felsőoktatási intézmények belépésének motivációit, a Z generáció tagjainak meghatározó jellemzőit, a számvitel oktatásának jelenlegi helyzetét és kilátásait, valamint az érdeklődés, a preferenciák és a szokások alakulását a számvitel tárgyak irányába. A vizsgált kutatási kérdéseim a következők: 1. Tudatosan választanak-e a hallgatók továbbtanulási szándékukat illetően, illetve milyen motivációkkal, indíttatásokkal érkeznek 2. Milyen különbségek vannak a gazdálkodási és menedzsment, valamint a mélyebb számviteli tanulmányokat folytató pénzügy és számvitel alapszakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között 3. Képesek-e a hallgatók megszeretni (másképpen fogalmazva, képesek-e a felsőoktatási intézmények megszerettetni) a számvitel tárgyakat, amelyek elsőre nem tűnhetnek annyira szimpatikusnak az új belépők számára Jelen kutatás a témában feltáró kutatásnak minősül, a tudományos megismeréshez, illetve a kutatási kérdésekre adandó válaszokhoz kvantitatív, ún. kérdőíves kutatást végeztem a Google Forms felületén, potenciális célcsoportom fókuszáltan megszólítva a Coospacen. Az eredményeket illetően előzetes elvárásaim, hogy a hallgatók tudatosan választják a továbbtanulást, elsősorban belső motivációjuk indíttatásából. Az előképzettség és a foglalkoztatottság megléte is hatással van a számvitel tárgyak teljesítésére. A számvitel területe iránt alanyaim érdeklődése többnyire pozitívan változott, azonban a tanulására fordított időt nagyban alábecsülik. A gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között van különbség, azonban ez egyáltalán nem jelentős.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | belépési motivációk, felsőoktatás, számvitel oktatása, tanulás, tanulásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:29 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |