Megismerni és megszeretni - Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában

Estók Ágnes (2022) Megismerni és megszeretni - Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Estók_Ágnes_PSZK_TDK.pdf] PDF
Estók_Ágnes_PSZK_TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Estók_Ágnes_PSZK.pdf] PDF
Estók_Ágnes_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (138kB)
[thumbnail of Estok_Agnes_biralat.pdf] PDF
Estok_Agnes_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (132kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022_Estók Ágnes.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022_Estók Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (256kB)

Absztrakt (kivonat)

Mottóm: Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyerekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad. (Eötvös József) Dolgozatomban szeretném feltárni a BGE-PSZK másodéves gazdálkodási és menedzsment, valamint pénzügy és számvitel alapszakosok visszajelzéseit, amely alapul szolgálhat a hallgatóknak, hogy szembesüljenek motivációikkal és szokásaikkal, és ezeket az oktatók is megismerve, reményeim szerint képesek lesznek jobban megérteni a hallgatóikat és ezek hatása még nyitottabbak lesznek a változásokra és változtatásokra. A szakirodalom feldolgozás alkalmával igyekeztem áttekinteni a hazai felsőoktatás jelenlegi helyzetét és kilátásait, a hallgatók felsőoktatási intézmények belépésének motivációit, a Z generáció tagjainak meghatározó jellemzőit, a számvitel oktatásának jelenlegi helyzetét és kilátásait, valamint az érdeklődés, a preferenciák és a szokások alakulását a számvitel tárgyak irányába. A vizsgált kutatási kérdéseim a következők: 1. Tudatosan választanak-e a hallgatók továbbtanulási szándékukat illetően, illetve milyen motivációkkal, indíttatásokkal érkeznek 2. Milyen különbségek vannak a gazdálkodási és menedzsment, valamint a mélyebb számviteli tanulmányokat folytató pénzügy és számvitel alapszakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között 3. Képesek-e a hallgatók megszeretni (másképpen fogalmazva, képesek-e a felsőoktatási intézmények megszerettetni) a számvitel tárgyakat, amelyek elsőre nem tűnhetnek annyira szimpatikusnak az új belépők számára Jelen kutatás a témában feltáró kutatásnak minősül, a tudományos megismeréshez, illetve a kutatási kérdésekre adandó válaszokhoz kvantitatív, ún. kérdőíves kutatást végeztem a Google Forms felületén, potenciális célcsoportom fókuszáltan megszólítva a Coospacen. Az eredményeket illetően előzetes elvárásaim, hogy a hallgatók tudatosan választják a továbbtanulást, elsősorban belső motivációjuk indíttatásából. Az előképzettség és a foglalkoztatottság megléte is hatással van a számvitel tárgyak teljesítésére. A számvitel területe iránt alanyaim érdeklődése többnyire pozitívan változott, azonban a tanulására fordított időt nagyban alábecsülik. A gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között van különbség, azonban ez egyáltalán nem jelentős.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: belépési motivációk, felsőoktatás, számvitel oktatása, tanulás, tanulásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:29
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet