Fenntarthatóság a divatban

Szerencsés Adél (2022) Fenntarthatóság a divatban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szerencsés_Adél_KKK_TDK.pdf] PDF
Szerencsés_Adél_KKK_TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szerencsés_Adél_KKK.pdf] PDF
Szerencsés_Adél_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (93kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2022 Szerencsés Adél .pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2022 Szerencsés Adél .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (116kB)
[thumbnail of Szerencsés Adél 2022_TDK bírálat.pdf] PDF
Szerencsés Adél 2022_TDK bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (456kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témáját az a kettősség adja, amit jelenleg tapasztalok a környezettudatosság és a divat területén. Ez azon alapul, amit ismeretségi körökben, baráti körökben és a közösségi médiában figyeltem meg: többen vásárolnak használt ruhákat, vagy olyan márkáktól, amelyek fenntarthatóan gyártanak ruházatot. Ezzel szemben egyre nagyobb teret hódítanak a sok szemetet terhelő, de olcsó és hozzáférhető extra-gyors divatcégek, más néven ultra-fast fashion cégek. Dolgozatomban kitérek a zöldrefestésre, más néven greenwashing-ra is, amelyet fontosnak érzek, hogy megemlítsek a témával kapcsolatban. Célom az volt, hogy primer és szekunder kutatásaim során mélyebb megértést szerezzek az iparágról és az említett kettősségről. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy mennyire fontos a környezettudatosság a vásárlóknak, illetve, hogy mi ösztönzi őket arra, hogy fenntarthatóan vásároljanak divatcikket. Szekunder, illetve primer kutatás, kérdőíves megkérdezés segítségével kaptam ezekre a kérdésekre választ.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, környezetvédelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:29
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet