Kuremszki Andrea Mária (2022) A tanárok munkáját segítő lehetséges vezetői (leader) eszközök vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Kuremszki_Andrea_Mária_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
|
PDF
Kuremszki_Andrea_Mária_PSZK_r.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (68kB) |
|
PDF
Kuremszki Andera bírálat_BGy.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (480kB) |
|
PDF
Kuremszki biralot 2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (171kB) |
Absztrakt (kivonat)
Hogy készüljünk fel arra, amikor már nemcsak nyugdíjas állás, de nyugdíjas szakma sem lesz Milyen eszközök vannak most a tanteremben, és mivel lehet ezeket kiegészíteni, hogy a tanárok hatékonyan készíthessék fel a diákokat a jelen és jövő operációs rendszerére Dolgozatomban az üzleti szférában alkalmazott vezetési módszerek közül a leadership, motiváció, elköteleződés és hatékonyság, eredményesség szakirodalmi hátterének vizsgálatával kerestem azokat az elemeket, melyek adaptálhatók az oktatásban.A téma hatalmas, a tanári szerep rendkívüli összetettsége számos lehetőséget kínál, a teacher leadership viszonylag új, de máris hatalmas irodalommal rendelkező terület.Kutatásom fókuszában az alábbi kérdések állnak:(1) Azonosíthatók-e a tanulással kapcsolatos motiváló tényezők a tanárok gondolkodásmódjában, ha igen, a befolyásolja-e tanárokat abban, hogy milyen leadership eszközt alkalmaznak (2) Mennyire torzítja a tanárok által a Z-generációról alkotott képet, hogy döntően ezzel a korosztállyal foglalkoznak Az eredmények megerősítik-e a szakirodalomban leírtakat, vagy valamilyen irányban torzítják-e azokat (3) Feltételezve, hogy a középfokú köznevelésben és szakképzésben oktató tanárok a csoportjuk leaderjei, a saját eredményességük javítása és a tanulók motiválása céljából megfelelő vezetési stílust alkalmaznak-e oktató-nevelői tevékenységük során (4) Vezetői (leaderi) megközelítésben melyek a tanárok által definiált legfontosabb kihívások napjainkban A kutatásban szakirodalmi áttekintés, 50 tanár kérdőíves megkérdezése, valamint 60 tanár bevonásával végzett részvételi kutatás alapján vontam le következtetéseket.A kérdőíves felmérésben a Hersey-Blanchard modell vezetési stílusait 12 iskolai szituációra adott válasz alapján azonosítottam, a tanárok percepcióját az egész osztállyal kapcsolatos benyomások alapján saját kérdéssorral mértem.A szakirodalom áttekintése és a vizsgált minta tekintetében a fő megállapítások: (1) a tanulással kapcsolatos motiváló tényezőket a tanárok alig veszik figyelembe munkájuk során; (2) 75%-ban kapcsolatorientált vezetési stílusokat alkalmaznak; (3) az alkalmazott vezetési stílusok rugalmassága és az általános elégedettség között kapcsolat mutatható ki, több vezetési stílust alkalmazók elégedettebbnek vallják magukat; (3) a vezetési mód rugalmas alkalmazása támogatja a hatékony motivációt; (4) az általános elégedettség összefügg a szakmai kompetencia, fejlődés és autonómia érzéssel; (5) a diákokkal kapcsolatban számos negatív előfeltevéssel élnek, ami negatívabb, mint a vállalati felmérésben feltárt adat; (6) magas a fejlesztési potenciál: az együttműködést támogató helyzetekben a tanárok többsége rendkívül önreflektív, nyitott az attitűdváltásra és az új eszközök alkalmazására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | elkötelezettség, közoktatás, leadership, motiváció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Már. 23. 15:29 |
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 23. 15:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |