Influenszerek hatása az egészséges életmódra

Kedves Zsófia (2022) Influenszerek hatása az egészséges életmódra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Influenszerek hatása az egészséges életmódra.pdf] PDF
Influenszerek hatása az egészséges életmódra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (363kB)
[thumbnail of Influenszerek hatása az egészséges életmódra.pdf] PDF
Influenszerek hatása az egészséges életmódra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (112kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralat_Kedves Zsófia 2022.pdf] PDF
Dolgozat_biralat_Kedves Zsófia 2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (138kB)
[thumbnail of Kedves Zsófia_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
Kedves Zsófia_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (92kB)

Absztrakt (kivonat)

Kedves Zsófia vagyok, a Budapesti Gazdasági egyetem első éves hallgatója. TDK dolgozatomat az influenszerek hatásáról készítem, ezen belül arra térek ki, hogy a tartalomgyártók mennyire tudják befolyásolni követőiket, egészséges életmód és étkezés tekintetében.Számomra nagyon fontos ez a téma, hiszen én is abba a generációba tartozok, akik a szabadidejük nagy részét a média világában töltik, így akarva - akaratlanul szembejönnek az influenszerek által közzétett bejegyzések. Manapság egyre nagyobb szerepet tölt be az egészségtudatosság, tehát nem csoda, hogy sok blogger táplálkozással vagy sportolással kapcsolatos posztokat oszt meg.Dolgozatomban elsősorban megválaszolom azt a kérdést, hogy valójában kik az influenszerek, és mivel is foglalkoznak. Eléggé fontosnak tartom, hogy magát a fogalmat megértsük, hiszen ma már szinte mindenki szókincsében szerepel ez a szó, de a legtöbben nem is tudják mit jelent. Továbbá ki szeretnék térni arra, hogy a tartalomgyártók milyen módszerek segítségével tudják a fogyasztókat befolyásolni, és milyen mértékben. A kutatásom középpontjában az egészségtudatosság kapott helyet, így nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy utánajárjak, manapság mennyire tartják fontosnak az emberek a megfelelő táplálkozást, és a rendszeres testmozgást. Ezt a kérdést olyan szempontból is megvizsgáltam, hogy ebben a döntésben mekkora szerepet játszanak az influenszerek, és mennyire tudják megváltoztatni az emberek hozzáállását a témához.Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb információ álljon rendelkezésemre a dolgozat megírásához, készítettem egy kérdőívet a témával kapcsolatban, amit a Facebook oldalamon osztottam meg. Úgy gondolom, hogy ennek a segítségével könnyedén fel tudom térképezni, hogy manapság mi a véleménye az embereknek az influenszerekről, az egészségtudatos életmódról, és belátást nyerhetek mások fogyasztói magatartásába, ami jelentősen megkönnyíti a munkámat. További kérdéseket kutatások segítségével válaszoltam meg, amikhez az internetet és különböző szakkönyveket vettem segítségül. Munkám során rengeteg új és érdekes információt tudtam meg, amik a hasznomra válltak, és nem csak a dolgozatom megírását illetőleg, hiszen a mindennapi életben nekem is meg kell hoznom az egészségemmel és a vásárlásaimmal kapcsolatos döntéseket, amik meghozatalában ez a kutatómunka nagy segítséget jelent.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: életmódváltás, fogyasztói magatartás, influenszer marketing, közösségi média, online marketing, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:28
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet