Szervezeti kommunikációs változások a COVID-19 világjárványt követően

Szűcs Tünde (2022) Szervezeti kommunikációs változások a COVID-19 világjárványt követően. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szűcs Tünde TDK FINAL 20221107.pdf] PDF
Szűcs Tünde TDK FINAL 20221107.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (505kB)
[thumbnail of Szűcs Tünde TDK rezume 20221107.pdf] PDF
Szűcs Tünde TDK rezume 20221107.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (97kB)
[thumbnail of Szűcs_Tünde_KKK_bírálat.pdf] PDF
Szűcs_Tünde_KKK_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)
[thumbnail of Szűcs Tünde_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf] PDF
Szűcs Tünde_Dolgozat_biralati_lap_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (83kB)

Absztrakt (kivonat)

A TDK dolgozat fő vizsgált kérdése a kereskedelmi vállalkozásokban észlelhető szervezeti kommunikációs struktúra átalakulása a 2019-ben megjelent COVID-19 világjárvány hatására. A kérdéskört több szempontból is vizsgálva, kvalitatív kutatási módszerek segítségével elemezve a témakört. Bevezetésként a COVID-19 elterjedésével kialakuló pszichológiai trendek körülírása a szervezeti kultúrákban és az erre adott munkáltatói és munkavállalói reakciók összesítése a magyar kereskedelmi/logisztikai szektorban. A kapcsolódó szakirodalom segítségével a korábbi szervezeti kommunikációban fellelhető általános mintázatok alakulásának összehasonlítása a jelenlegi trendekkel. A fenti következtetések igazolása minden olyan újonnan megjelent trenddel összefüggésben, amely a munkaerőpiaci szereplők rendszeres kommunikációjában és támasztott igényeiben megjelenik (otthoni munkavégzésre vonatkozó igények vs. irodai jelenlét, rövidített munkahét vs. teljes munkaidő megjelenése stb.) A szervezeten belüli- és kívüli kommunikáció átterelődése az online térbe, és ennek különböző összefüggései a munkahatékonyság és az emberi kapcsolatok vonatkozásában. A vezetői kommunikációban kialakult nehézségek az állandóan változó körülmények hatására és a naponta változó jogi szabályozásoknak való megfelelőség. Az új munkavállalók beilleszkedési nehézségei az online kommunikációs struktúra és távolság következtében. A fentiekre vonatkozóan hiteles interjúk és megfigyelések eszközének bevonása a kutatásba. A dokumentumok elemzését követően ésszerű következtetések a változások jellegére, és a kialakult üzleti kommunikációs trendekre vonatkozóan. A végső következtetés tartalmazza majd a kutatás során feltárt eredmények társadalmi hatásait, a munkáltatói és munkavállalói oldalon érzékelhető változásokat és azokat a következtetéseket, amelyek a jövőben elképzelhetőek a fentiek figyelembevételével.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: emberi kommunikáció, interperszonális kommunikáció, kommunikáció az üzleti életben, koronavírus-járvány (COVID-19), szervezeti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Már. 23. 15:28
Utolsó módosítás: 2023. Már. 23. 15:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet